Wat is er mis als de wasmachine geen kort programma maar alleen hoofdwas doet?

Ik heg een wasmachine gekocht van een bekend merk. Nu is het zo dat er wel een kort programma opstaat maar bij het draaien van de knop gaat dat lichtje nooit branden. Voorheen had ik een wasmachine met een kort programma; daarvan leed de was ook niet zo. Eigenlijk is kleding niet zo vuil na een dag dragen. Ik denk dat ik iets verkeerd doe met het instellen. Is dan een programma van een dertig minuten bij een wasmachine mogelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

het instellen van een wasmachine is nooit zo moeilijk. de knop op het juiste programma zetten, zoals jij doet, temp kiezen en start. kan me dus haast niet voorstellen dat je een fout maakt bij het instellen.

misschien is de wasmachine gewoon defect. een maandagochtendmodelletje wellicht. beste kun je dus contact opnemen met de winkel, waar je de wasmachine hebt gekocht en het probleem voorleggen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je een wasmachine koopt zit er altijd een boekje bij.
Lees dat nog eens even goed door, dan weet je zeker of er een kort programma op zit (30 min.)
Daarbij staat dan ook hoe het ingesteld moet worden.

Op de meeste machines zit dit, het is inderdaad erg makkelijk, omdat dit voor mezelf een eis was die ik aan de wasmachine stelde, had ik het toen ik een wasmachine kocht voor de zekerheid gevraagd in de winkel.

Als er nu geen kort programma op zit, kun je ook nog op het wolwas programma wassen.
De korte wasjes zijn toch meestal shirtjes.
Op de wolwas kun je ook op 30 graden wassen en een hoog toerental centrifugeren.
Vergeet dit alleen niet terug te zetten als je daarna echt truien gaat wassen.

Zit er wel een kort programma op, maar lukt het niet, overleg dan even met een vriendin of buurvrouw, de wasmachines worden steeds ingewikkelder.
Lukt het dan nog niet, de leverancier van de wasmachine bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De huidige wasmachines werken een beetje als computers. Waarschijnlijk heb je een programma gekozen en heb je een start knop die het programma moet starten. Dit programma kun je pauzeren door nogmaals de startknop te drukken. Je kan nooit een ander programma kiezen als de machine zijn draaiend programma nog niet afgemaakt heeft. Het draaiend programma kun je afsluiten door de startknop lang in te drukken. Als het goed is springt de wasmachine dan naar het afpompprogramma. Daarna kun je een ander programma kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens de temperatuur te veranderen. Mijn wasmachine draait een kort programma alleen bij 40 graden of meer. Bij mij is het eco-programma het zuinigst. Die wast bij 30 graden nog goed schoon, met minder water om te wassen en te spoelen. Maar het duurt wel ruim een uur, want een deel van de tijd staat de trommel stil om de boel te laten inweken.