Hoe behandel ik het beste mijn stropdas

Afgelopen weekend een ongelukje gehad op mijn stropdas van mijn uniform. Nu heb ik hem gewassen, netjes op de hand, even in een handdoek gerold en hij hangt nu keurig te drogen. Ik denk wel dat hij dat overleeft. Maar het is nodal een lichtgekleurd ding en speciaal gemaakt. Ik kan hem dus niet zo maar even vervangen. Nu wil ik hem eigenlijk behandelen met Tec Wash of Harmisol zodat er minder snel vlekken op komen, heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

ja inderdaad zou je je stropdas behandelen met een middel zoals Harmisol. als er dan iets op komt, trekt het minder snel in de stof. Ik heb ooit een lichtkleurig zijden bloesje met Harmisol uit een spuitbus behandeld en het bleef daardoor veel langer schoon. Ik zou het wel eerst op de achterkant van de das uitproberen of het niet vlekkerig wordt of verkleurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

naar een droogwasserij brengen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt m daarme behandelen,maar zoals ik lees ben je er aardig zuinig op dus ik adviseer om m naar de stomerij te brengen en dan door hun hiermee laten behandelen,ik weet niet of je dit weet,maar een stropdas opgerold opruimen is de beste methode voor een stropdas,das gat het nooit úithangen'toi toi toi