Schimmel op wit kledingstuk, is de schimmel nog 'actief'?

Ik heb een wit (nat) kledingstuk een tijdje in de wasmand laten liggen. Nu zit hier schimmel op, roze en grijze stippen.. Ik heb alles al geprobeerd om het eruit te krijgen, maar het lukt niet en zelfs de stomerij zegt dat het niet gaat lukken. Nu vraag ik mij af, is de schimmel nog steeds 'actief'? Kan de schimmel zich dus verder uitbreiden of andere kledingstukken 'besmetten'?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (5)

nee, naar mijn ervaring breidt de schimmel zich niet verder meer uit als je al van alles hebt geprobeerd, en het kledingstuk is tussentijds opgedroogd.
heb je dat spul van hg al geprobeerd?
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik ken nog geen spul van HG, waar kan ik dat vinden en hoe werkt het?
Rieneke1
12 jaar geleden
albert heijn heeft het, en ik meen dat ik het bij de hoogvliet ook heb zien staan.
instructies vind je op de fles.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
www.HG.eu
hier kan je terecht met je vraag.
of de schimmel nog actief is weet ik niet, maar als je kledingstuk droog is, kan het zeker geen kwaad meer, je hebt een kansje dat je het eruit krijgt met een steradent tablet, los deze op in een half glas warm water en giet het nog bruisende spul op de vlekken, dan deppend of licht wrijvend de vlekken proberen te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, die tip ken ik nog niet
Als het kleding stuk droog is de schimel dood want schimel heeft vocht nodig denk maar aan paddestoelen en ja het kan zich uitbreiden maar alleen als dat kledingstuk nog nat is en een andere er nat tegenaan licht o en trouwens als je de vlekken er niet uit krijgt kan je hem tog beter weg gooien denk ik :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een onderdeel van de 4 seizoenen slaapzak van mijn zoontje, helaas..
Als het een wit kledingstuk is dan kun je het een nacht in bleekwater zetten. Of je koopt een fles HG schimmel vocht en weerplekken reiniger. Dat spuit je op de vlek, in laten werken en dan in de wasmachine. Dit kan alleen als het kledingstuk echt helemaal wit is. Dus zonder gekleurde boord, kraag of prints. Maar als dat ook niet werkt dan zul je het shirt weg moeten gooien. Schimmel kan heel hardnekkig zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het ook eens proberen met Dasty ontvetter (gele flacon) , voor 1,99 te koop. Alleen bij Wibra. Die ontvetter kun je voor vele doeleinden gebruiken, ook voor kleding. Als het niet helpt voor je kledingstuk dan is het dus geen weggegooid geld. Doe wel huishoudhandschoenen aan als je het gebruikt want het bijt nogal.