hoe kan je het best kleding met de hand wassen

En dan ook echt goed schoooon!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (4)

Een nachtje laten weken in de biotex, daarna goed uitspoelen.

Toegevoegd na 1 uur:
Met dank aan Brel: Wel Groene Biotex, dit is voor de handwas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
groene biotex; de blauwe is voor de machine. En het ruikt heerlijk!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de aanvulling, idd de groene
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die ene zegt dat je het in beweging moet houde,..
In een teiltje je kleding met warm water met een speciale wasmiddel TUBE (gewoon bij de supermarkt te koop) doen, een middagje laten weken en dan ophangen. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst en vooral: lees het etiket in de kleding. Daarin staat van welk materiaal je kleding is gemaakt en kan je zien aan de wassymbolen hoe je het moet wassen.

Delicate stoffen kun je het best met een fijnwasmiddel of wolwasmiddel wassen. Los eerst het wasmiddel op in het water en dompel het dan pas in het sop. Houd het wasgoed voortdurend onder water in beweging. Laat wasgoed nooit in het sop staan. Knijp in de kleding, niet wringen of wrijven. Spoel de kleding goed uit.

Wol en acryl was je in lauwwarm water met de hand met een wolwasmiddel. Laat deze stoffen nooit inweken, dan gaan ze vervilten. Laat het temperatuurverschil tussen was- en spoelwater nooit meer dan 10 graden zijn, anders gaat de wol vervilten. Hang gekleurde kleding niet in de zon te drogen, de kleuren kunnen vervagen en wol kan krimpen. Leg wol plat te drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pak een schone emmer of zorg voor een schone gootsteen en vul deze met lauw water. Doe hier het wasmiddel in. Kijk voor de hoeveelheid op de verpakking van het wasmiddel. Er bestaat speciaal wasmiddel voor fijnwas of wolwas. Vervolgens dompel je het kledingstuk herhaaldelijk onder in het sop. Laat je kledingstuk niet liggen maar zorg dat het water in beweging blijft, dus blijf dompelen. Zorg dat je niet wringt of wrijft in de kleding. Dit kan voor beschadiging zorgen of dat je kleding uitrekt en zijn oorspronkelijke vorm verliest.

Spoel vervolgens de kleding uit met vers water dat ongeveer even warm is als je sopje, zodat het sop uit je kleding is verdwenen. Let wederom op dat je niet wringt of wrijft.

Hang je kleding vervolgens te drogen op een waslijn of wasrek. Is je kledingstuk erg zwaar geworden van het geabsorbeerde water, is het wellicht verstandiger om het kledingstuk op een droge handdoek te leggen, zodat het niet uitrekt aan de waslijn.