hoe krijg ik travertin plavuizen weer glanzend?

De vloer ligt er van de vorige bewoners, en is mat met op sommige plaatsen doffe vlekken. Met ´gewone´schoonmaakmiddelen krijg je het niet mooi meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is dit wat?
http://www.marmeronderhoud.nl/index.php?item=onderhoud-travertin&action=page&group_id=11&lang=NL
anneliez
12 jaar geleden
Misschien kun je contact opnemen met een leverancier. Die zal dit probleem wel vaker gehoord hebben, en weten of er ene oplossing is
anneliez
12 jaar geleden
Volgende keer de zin niet met misschien beginnen, "misschien" wordt het antwoord dan niet als reactie gezien

Het beste antwoord

De doffe plekken komen waarswchijnlijk doorn onjuist reinigen. Het geteente krijgt zijn glas door polijsten. Als je dan een bijtend schoonmaakmiddel (bv azijn) gebruikt om mee te reinigen bijt dat in het oppervlak waardoor de tegel mat wordt. Idealerwijs laat je de vloer opniem polijsten. Daarnaast zijn er van HG schoonmaakmiddelen die een lichte glas achterlaten. Misschien dat dat een poging waard is (Hoewel ik vrees van niet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Van HG is er een middel in de handel dat goed moet helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Polijsten met niet te grof staalwol. Ik bevestig dat onder een roterende borstel en de vloer gaat weer prachtig glanzen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik voor de plavuizen eens in de week wasverzachter.
Een koffiekopje op een minder dan halvolle emmer. Ruikt heerlijk en werkt goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Polijsten is waarschijnlijk het beste.Je verdicht daar de vloer weer mee,waardoor hij weer gaat glansen.Uitkijken met zuren en rode wijn!!!! De vloer schoonhouden met een zachte niet agressieve zeep.