Welke vuilniszakken ploffen niet open als je ze van 1 hoog naar beneden gooit?

Ik heb nog al wat bende op mn dakterras staan. Dit wil ik gaan opruimen maar de vuilniszakken waar het inzit zijn poreus geworden door het weer. Dus moet ik het overpakken in nieuwe zakken. Nu moet het naar beneden gegooid worden om het zo verder af te voeren. Maar zijn er iets als extra sterke zakken? die dus niet kapot ploffen als ze op de grond terecht komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (9)

puinzakken (duur) kunnen HEEL veel hebben.

MAAR: als je zorgt dat de lucht er zo veel mogelijk uit is kunnen gewone zakken ook VEEL meer hebben dan wanneer je er een soort "ballonnen" van maakt, die ontploffen dan
amigo
12 jaar geleden
Ik denk dat elke zak uit elkaar of open ploft als je hem van een hoogte naar beneden gooit.Wij wonen in een appartement en gooien van 1 hoog de vuilniszak gelijk in de kliko.Als je geen kliko hebt kun je het misschien in een kruiwagen of iets dergelijks opvangen.
Op elke andere manier zul je beneden moeten puin ruimen,succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nou gewoon meerdere zakken over elkaar heen doet ;)
Dan heb je in feite een dikkere zak, die kan ook meer hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk niet dat die er zijn, maar je kan ze wel aan een touw laten zakken, een boven een beneden om ze los te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zakken van de bouwmaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik in huis puin ging ruimen tijdens verhuizing gebruikte ik altijd containervuilniszakken. Deze zijn groot en veel dikker dan gewone vuilniszakken. In de winkel voel ik altijd aan de dikte, je ziet het ook wel.. Maar voelen is voor de zekerheid niet verkeerd. Ik liet ze (wel heel subtiel) uit het raam vallen vanaf het slaapkamerraam. Bij mij is er maar 1 kapot gegaan, van de 10 ofzo, en dat kwam doordat ik er een stuk hout in had gedaan wat er doorheen gescheurd was.
In de bouwmarkten zijn ook zakken te koop die je kan gebruiken bij groter puin. Die zijn vaak blauw en kunnen ook veel hebben. Deze zijn alleen iets duurder. Je kan anders ook twee zakken in elkaar doen. Dan heb je ook weer minder kans dat je alsnog alles moet opruimen beneden. Succes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lege zakken ploffen niet als je ze naar beneden gooit. Oftewel: voer je vuilnis op een andere manier netjes af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor dit correcte antwoord!
Mijn tip zou zijn: gebruik 2 vuilinszakken ipv 1. Niet de 2 zakken in elkaar, maar eerst één zak dichtbinden, en zoveel mogelijk de lucht eruit, en dan de 2e eromheen. Er zit dan wat lucht tussen de 2 zakken, en dat veert bij het neerkomen op de grond.

Maar nu lees ik opeens in je toelichting, dat alles al in zakken zit, die poreus zijn. Daar kan dus prima nog een zak omheen, en dan is het stevig genoeg. Zó hoog is 1-hoog nou ook weer niet, en als je een beetje met beleid gooit, klapt er geen enkele zak open. Je krijgt een 2e zak er prima omheen, als je de nieuwe zak er van bovenaf omheen schuift.

Bovendien ga ik er vanuit, dat het niet om 5 zakken gaat maar om b.v. 20 of 30 . Als je de eerst 5 zakken hebt gegooid, is er helemaal niks meer aan de hand, want als je een beetje mikt op de zakken die er al liggen, dan vangen die zakken, alles wat je gooit prima op, door de veerkracht.

Vuilniszakken zijn best sterk (niet die heel dunne van Lidl) maar Komo is prima. Ze scheuren alleen maar als je er scherpe dingen in doet. Of als je er bakstenen indoet ;-)

Toegevoegd na 1 dag:
Nog maar even toegevoegd:
De "puinruimzakken" zijn bij de Action in de aanbieding.
5 stuks 65 liter, extra sterk 1,29
Het lijkt mij dat je daarmee zelfs wel van 3-hoog, de boel naar beneden kunt gooien.
Veel plezier ;-)
http://www.action.nl/producten/dumil-puinruimzakken/-p/favoritelistid/2
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom moet je het naar beneden gooien,je kan even een paar keer lopen om het weg te krijgen.Met een kruiwagen vervoeren of een winkelwagen een steekkarretje ed.Ik zou het niet naar beneden laten vallen die troep.Zal hier wel minnen voor krijgen maar dit is mijn mening vind het niet kunnen.Ook niet met een vuilniszak die er misschien wel tegen kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
geen min hoor, maar een steekwagentje of kruiwagen werkt zo rottig op een trap.
en vraagstelster geeft aan de rotzooi verder af te voeren toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan de trap maar even nemen,ook goed voor je conditie.En vraag anders iemand die de zakken op wil vangen zodat ze niet kapot gaan Lachen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou het ook door het huis kunnen afvoeren maar omdat het niet het schoonste spul is vind ik het, ondanks dat er een zak omheen zit, niet fris. Ook nietdat mensen met vieze schoenen van buiten door mijn huis gaan baggeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit niets blijkt dat de vraagsteller op een asociale manier er een puinhoop van wil maken. Ze vraagt alleen of er mensen zijn die een handige manier weten om de boel netjes weg te krijgen. Er is niets mis met het gooien van vuilniszakken van je balkon, als je de boel maar netjes opruimt. Daarom begrijp ik de opmerking "ik vind het niet kunnen" niet zo goed. Het "kan" namelijk prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minnen en plussen +