Hoe kan ik mijn bonten kraag schoonmaken?

Ik heb een leren jas met een bonten (nep) kraag en die stinkt, hij mag niet in de wasmachine en naar de stomerij kan ook niet, dus hoe kan ik hem het beste schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou het is al weer duidelijk dat smaken soms verschillen, maar om dat nou op die manier te zeggen is wel wat vreemd.
Ik neem aan dat je niet in een vuilniszak loopt, Roland1995?
Dus dan is het geen vuilniszakken jas.
Zo, is dat probleem ook weer de wereld uit geholpen en kunnen we verder met de vraag (:
Ik zou inderdaad doen wat Panserbjorn zegt.
Dat spul kan je sowieso kopen bij de Etos.
Bij de andere drogisten waarschijnlijk ook wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga m'n moeder maar even aansporen dat spul te kopen ja. En nee, ik loop niet in een vuilniszak.

Het beste antwoord

Je zou het met droogshampoo kunnen proberen (verkrijgbaar bij drogist); een beetje! op je bontkraag strooien, met zachte borstel voorzichtig in borstelen, inlaten werken (+/-5min) en dan met kruimeldief of stofzuiger opzuigen. Zonodig nog een keertje herhalen.
Veel succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
-droogshampoo- = dus géén water erbij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met droog schuim,of schuim wat je zelf maakt van bijv. baby shampoo.Breng de schuim aan en wrijf op met een zachte katoenen doek.Verder gewoon laten drogen,zorg er wel voor dat de kraag niet te nat word.