Hoe maak je een stopcontact goed schoon?

Zonder dat de stroom in de hele keuken eraf hoeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat maakt het uit dat de stroom er even in de hele keuken af moet? Het schoonmaken is in korte tijd gebeurd dus er kan niets ontdooien o.d. Veiligheid voor alles!

Het beste antwoord

Geen risico nemen en de raad van eddijst opvolgen. En zeker géén wattenstaafjes in het stopcontact stoppen.
Tweemaal per jaar wordt de tijd verzet. Winter/zomertijd. Dat is hét moment waarop je de zogenaamde aardlekschakelaars in jouw meterkast kunt testen. Als de spanning eraf is dan kan je meteen de afdekplaatjes van de stopcontacten schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

met een heel licht vochtig doekje, met een drupje ammonia op je vingers.
dat ontvet uitstekend, zonder dat er ladingen sop aan te pas moeten komen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Als het stopcontact echt heel vies is, kan je ook met een schoevendraaier het schroefje in het midden los schroeven. Dan kan je het hele plaatje er af nemen en in een bak soda schoon makne.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp het probleem niet, in de schakelkast zit een knopje, of schakelaar, dat zet je even om en de stroom is er af, dat hoor je te weten waar het zit, want in geval van nood, moet je dat af kunnen zetten, waarom risico nemen?
Het stopcontact is van kunststof, dus alles wat kunststof schoon kan maken , kan je gebruiken, alleen maar heel weinig gebruiken, net vochtig is genoeg.
En is het schoon, het knopje weer om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gewoon een doekje er overheen halen en misschien met een wattestokje de details doen. Maar hierboven staat ook het advies van het eraf schroeven. Dat is ook een goede manier en dan kun je het echt goed schoonmaken.
Sccs