Wat is een simpele en goedkope manier om witte was weer vlekvrij te krijgen?

Ik wil graag weten hoe dat kan, zonder dure schoonmaakspullen te kopen. Zoals grootmoeder dat deed, zeg maar.

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar dan in hedendaagse vorm.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dus niet letterlijk zoals grootmoeder dat deed, dat was eigenlijk als voorbeeld. Als in "hoe het ook goedkoop kan"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De vlekken eerst insmeren met vloeibare Biotex oxi. Die is helemaal niet zo erg duur en gaat ontzettend lang mee. Dan een flinke lepel soda aan het instromende water toevoegen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vroeger werd de witte was ook op de bleek gelegd.
(op het grasveld in de zon)
Na het gebruik van ,,poppetje blauw,, van Reckitts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik erbij gezet ná het lezen van de antwoorden, sorry!!
Grootmoeder liet de was een nacht lang in een grote teil op een laag pitje staan, en legde de witte was daarna in het gras te drogen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien later toegevoegd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja klopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je bigmomma, sommige mensen hebben moeite met lezen;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@kaylee: misschien is het handig als je eerst alles even leest, en dan pas reageert!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar ik had het later toegevoegd, dus je kon het niet eens weten...
Ik droog mijn witte was waar vlekken inzitten nog steeds in de zon. En ik ben toch best nog modern. Het is goedkoop en doeltreffend.

In de winter gebruik ik ossengalzeep voor vlekken, en een witwasmiddel. Voor ernstige vlekken laat ik de was een nacht in een emmer staan. Helaas wel met een duur poedertje.
Dus zodra de zon er weer is, maak ik daar dankbaar gebruik van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het met een lauw sopje niet lukt probeer ik het met chloor. Dat moet je niet te vaak doen want dan wordt het op een gegeven moment geel.