Hoe krijg ik mijn witte overhemd, met borduursel, weer echt wit?

Ik heb een wit overhemd verkeerd gewassen, waardoor deze vaal is geworden. Nu wil ik dit overhemd weer echt wit krijgen, maar het probleem is dat er donkerblauwe details op het overhemd zitten. Zo is het merkje er op geborduurd en zit er een subtiele blauwe streep in de kraag. Ik durf het niet aan om dit overhemd een nachtje in Echfa Wit te doen, omdat ik bang ben dat de blauwe details dan ook aangetast worden. Heeft iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (8)

Nog een keer wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch een probleem. Je kunt niet het hele overhemd bleken en het donkerblauw donkerblauw houden.

Ik had je toch Echfa Wit willen aanraden.
Maar zeker niet een hele nacht.
Een uur is vaak ook al genoeg.

Wat je ook kan proberen is Biotex Handwas en inweek.
Dat is wat minder agressief.
Maar ook hier: niet een hele nacht laten staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de zon hangen. Als er iets is wat je was weer wit krijgt, dan is het zonlicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nat maken met biotex water en dan een dag in de zon leggen en dan zo om het uur even weer wat biotex water over gooien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het ook nog met gele (groen) zeep proberen. volg de aanwijzing op de pot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik zelf voor mijn witte was nibro wit (zie link)
Je doet het bij je wasmiddel. Het is gewoon te koop bij verschillende supermarkten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het gewoon een halfuurtje in een emmer met een scheut bleekwater leggen. Wel zorgen dat het kledingstuk vochtig is als je het in de emmer doet. Bij mij wordt het allemaal weer stralend wit na een halfuurtje bleekwater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op het gras leggen en besprenkelen met water in de zon