Hoe kan je snel en makkelijk de douchecabine ontkalken zonder gebruik te maken van middelen als antikal?

Met bijv. azijn, en zijn er meer middelen waar je goed mee kan ontkalken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Je kunt het best schoonmaakazijn in een lege spuitfles doen (van bijv glassex od) dit opspuiten, even in laten werken en dan schoonmaken met een fris zeepsopje van groene zeep. Goed naspoelen met heet water en drogen met een wisser en met een droge doek opwrijven.
Er is ook een spray te koop die je op de schone wanden aanbrengt, droog wrijft en die verhindert dat zeep/kalkresten zich vastzetten. Het water parelt er dan van af. Pas na enkele maanden moet je het dan weer eens herhalen. In elk geval voorkom je kalkvlekken ook door alles goed te drogen en te luchten in de douche.

Toegevoegd na 11 minuten:
Je kunt ook een plantenspuit vullen met half schoonmaakazijn, half water en een beetje zout erbij. Douchecabine inspuiten, in laten werken en goed naspoelen. Drogen met een zachte doek,
Werkt ook goed. Wil je grover te werk gaan neem dat HG kalkverwijderaar. Inborstelen, wachten en schoonspoelen.
Het helpt goed maar is wel agressiever en je moet wel ventileren. Is eigenlijk meer voor een sterk vervuilde douche met dik kalk. Het glas vooral krijg je ook goed schoon met glansspoelmiddel voor de vaatwasser. Reinig hiermee, goed naspoelen! droogwrijven en het glas glanst weer.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, het klinkt raar, met wc eend blauw doet wonderen.
Beter is om na het douchen de hele handel droog te maken, dan heb je er ook geen last van en scheelt je weer in de knip...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zo'n blauw glas en ruiten middel en een ruw doekje gebruikt, heb je snel resultaat maar ontkalken kan je ook met soda opgelost in water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- chloor werkt goed, maar het stinkt en is slecht voor het milieu.
- azijn is een goed middel. Je kunt bijvoorbeeld de kraan omwikkelen met een doekje met azijn. wacht een tijdje, afspoelen en droogwrijven. Leg ondertussen de douchekop in een emmertje water met azijn. Zet een raam open vanwege de lucht. Schoonmaakazijn is heel goedkoop en werkt net zo goed als dure producten. En het is minder belastend voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een stoomapparaat is doeltreffend en bacterie vrij,geen schoonmaakmiddelen en dus goed voor de knip.toilet en zelfs ramen worden echt schoon.stoomcleaner eenmalige uitgave.