Wat zijn de beste afwasmachine tabletten?

Om de zaak schoon te krijgen bedoel ik. De laatste jaren ben ik wat aan het experimenteren en koop ik vooral de wat goedkopere tabletten. Maar eigenlijk realiseer ik me dat ik (ook de laatste tijd dus) vaker dan voorheen, regelmatig vieze kopjes heb na het wassen.

De afwasmachine is nog dezelfde en ik ruim hem ook ongeveer hetzelfde in dus daar kan het niet aan liggen.

Ligt het mogelijk toch aan die tabletten maar ik weet echt niet meer wat ik vroeger kocht.

Toegevoegd na 17 minuten:
Alles wat er uit kan, filters, armen ed is ondertussen brandschoon.

amigo
13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Waar het ook aan kan liggen is dat de machine zelf vies wordt. Eens in de zoveel tijd (ik doe ong. eens per maand) de machine leeg laten draaien met een speciale machinereiniger doet wonderen. Ze zijn van allerlei merken te koop, bijv. van Dreft en simpel in het gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik gebruik al jaren goedkope van eigen merk C1000, en dan maar een halfje per keer. Als ik goed inruim, wordt alles wel schoon.
Hou je de spoelarmen in de gaten? Daar kan soms vuil in de gaatjes zitten en dan werkt het systeem minder goed.
De machine zelf schoon laten draaien heb ik nog nooit gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de consumentenbond zijn de vaatwastabletten van Una (Aldi) en 3-in-1 van AH de beste. Omdat Una een stuk voordeliger is is dat de beste koop. De tabletten van de AH stond qua punten op de eerste plaats.

Een vieze vaat kan ook liggen aan verstopte sproeiarmen of een verstopte afvoer. Kijk dat eerst eens even na. Wij hadden nl. ook last van vieze kopjes. Had al een paar keer gespoeld met soda, sproeiarmen nagekeken, etc. De reparateur spoelde nog eens met een flesje sterk ontvettings- en reinigingsmiddel en het probleem was oplost.

Misschien kun je dit eens proberen: http://www.digisellers.nl/acatalog/-_Reiniging.html

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een 5 jaar oude Siemens vaatwasser, toentertijd het topmodel. Ik heb jaren met Sun & Dreft gewassen en dit was altijd prima. Maar naar aanleiding van de verhalen over de minimale kwaliteitsverschillen hebben we een pak gekocht bij de Action & Lidl. En heel eerlijk, mijn witte borden lijken van een soort waas te zijn voorzien. Ook de glazen zijn absoluut minder helder naar onze mening.
We gebruiken hetzelfde zout en spoelglans als voorheen.
Na een kleine maand vreemd te zijn gegaan zijn we sinds van de week weer over op de dreft capsules en weg is de waas.
Voor ons dus geen onbekende tabletten meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Siemens / Bosch hebben een speciaal reinigingsmiddel. Dit wordt vermeld: "Gebruik dit product voor een zeer grondige reiniging van uw vaatwasmachine. Het bevordert de prestatie van de machine, en vermindert energieverbruik."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik goedkope 5 in 1 tabs verkrijgbaar bij Action. Zeer goed resultaat en geen rare witte strepen o.i.d. Komt waarschijnlijk uit dezelfde fabriek als de dure tabletten, maar er wordt geen reclame voor gemaakt, dus stukken goedkoper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tabletten zijn helemaal niet zo goed voor je vaatwasser. je kan beter losse poeder en zout en glansspoelmiddel gebruiken. is vaak ook veel goedkoper.
de plastic folie die oplost van de tabletten schijnt namelijk helemaal niet goed te zijn. zeggen ze in de winkel ook waar ik pas mijn nieuwe vaatwasser gekocht heb. dus ik gebruik geen tabletten meer!!