Hoe kan ik het beste mijn huis schoonmaken?

Ik woon in een eengezinswoning en ik vind het heel erg moeilijk om te kiezen waar ik moet beginnen met schoonmaken kunnen jullie mij helpen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had deze reactie egt gemoeten??
ik vroeg om hulp en niet om zulke opmerkingen!
maarja..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt altijd lolbroeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhm... kan ie nog niet lezen ik vraag om waar ik moet beginne en niet met wat ik nodig heb?

Het beste antwoord

pak een week planning.
Maandags bovenverdieping: stoffen, stofzuigen.
Dinsdag beneden: stoffen stofzuigen,dweilen.
Woensdag beneden:stoffen stofzuigen,dweilen,toilet.
donderdag beneden:stoffen,stofzuigen.
donderdag boven: badkamer.
vrijdag beneden:stoffen stofzuigen dweilen.keuken grote beurt.

zo heb je zaterdag en zondags meer tijd over voor bijvoorbeeld papierwerk in orde te maken.
voorraad kast datums checken
en natuurlijk lekker genieten op bank met zak chips op schoot en natuurlijk de tv aan :)

Je kan natuurlijk zelf et beste een weekplanning maken van je eigen huisjes ik doe het iedere zondag invullen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Gewoon bovenaan beginnen en dan naar beneden werken.
En op elke etage werk je het kamer voor kamer af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik werk graag van boven naar beneden.
ik begin dus boven in de slaapkamer en badkamer, en ook daar werk ik van boven naar beneden.
dus eerst hogere oppervlakken schoonmaken, en als laatste de vloer.
Rieneke1
13 jaar geleden
Een interieurverzorgster aanstellen. Werkt echt heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interieurverzorgster == schoonmaakster ? of bedoel je iemand die je help het huis te herschikken ? (binnehuisarchitect?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Optie 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heh ... ja die zijn handig inderdaad. Elke zondag voormiddag :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt chique'interieurverzorgster +je
Hangt er helemaal vanaf met hoeveel mensen je woont en of er vervuilende huisdieren zijn.
Als er geen 'grote vervuilers' zijn, dan hoef je echt niet elke dag te stoffen en stofzuigen. Zelf vind ik 1 x per week meer dan genoeg!

Maak voor jezelf een overzicht welke kamer voor jou het belangrijkste is.

Maak een kamer helemaal schoon en dan start je met de volgende kamer. Overal ergens beginnen met schoonmaken werkt lang niet zo efficiënt.

Zet muziek op dat maakt alle schoonmaak klusjes wat plezieriger.

Ruim de rommel in huis op. Een opgeruimd huis geeft een beter overzicht waar schoongemaakt moet worden.

Zorg er voor dat je bij de buitendeur altijd een deurmat hebt om je voeten te vegen. Dit houdt veel vuil tegen.

Houd een postbakje of iets dergelijks in de kamer waar je de post, sleutels, mobiel enzovoort kan “opruimen” zou houd je de kamer rommel vrij en gestructureerd.

Meer tips vind je hier:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een tijdje me aangemeld bij een site www.flylady.net. Het is wel Engelstalig, maar het heeft me een eind op de goeie weg geholpen.
Enne... begin met je aanrecht (dat is een beginnersstap van Flylady). Dat is een overzichtelijke klus. Je kunt je er helemaal op uitleven, het geeft veel voldoening en dan is het: houdt het zo netjes! Ook andere tips en strategieën van Flylady zijn handig, maar ik ben niet zover gegaan dat ik alles van ze over heb genomen, maar toch een aanrader voor als je niet weet waar je moet beginnen, ze houden ook een soort schema aan., heel makkelijk.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe elke dag, of evt om de dag, 1 of 2 vertrekken. Hierdoor houd je het overzichtelijk en is het goed te behappen en voordeel is als je elke dag iets doet je niet zo lang bezige bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft men veel aanloop met vriendjes/vriendinnetjes van de kinderen of vaak slapers, dan zijn de toiletten, de badkamer keuken en de huiskamer en de logeerkamer
de vertrekken met de hoogste prioriteit.

Op de 1e verdieping komen in principe alleen de bewoners
maar als zich daar het enige toilet bevindt liggen de kaarten anders.

Komt u niet door uw huishoudelijk werk heen zorg dan dat beneden het eerste aan kant is en blijft. Zijn er meerdere huisgenoten schroom dan niet om te delegeren.

Verdeel uw werk over 5 dagen incl de was/droog/strijk.
Werkt u niet buiten de deur bij een werkgever, dan werkt
u gewoon 8 tot 10 uur per dag. Zaterdag en Zondag vrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop het boek aan de slag met de huishoudcoach en doe per week wat daar staat. Het werkt echt. Over 3 maanden ken je je huis niet meer terug en is schoonmaken eenvoudiger dan ooit.

Toegevoegd na 1 dag:
Neem geen schema over van het internet maar zoek je eigen schema dan houd je het op termijn ook vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt al wel genoeg antwoorden gekregen over hoe je het aan moet pakken. Hier van mij nog wat psychologische tips die mij altijd motiveren.
Ik zet altijd alle deuren van de vertrekken die ik moet doen open en als ik een vertrek klaar heb doe ik die deur dicht. Geeft zo'n lekker gevoel als je steeds een deur dicht kunt doen.
Ook begin ik altijd met het toilet. 5 tot 10 minuten werk en dan heb je het eerste vertrek al (en de deur kan dicht).

Van mijn moeder heb ik geleerd om iedere keer als je aan een opruim/schoonmaakronde begint in een ander vertrek te beginnen. Mijn ervaring is dat je energie van lieverlee opraakt en zo komt eens in de zoveel tijd toch elk vertrek een keer met de frisse moed aan de beurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh nou dit vind ik nou een goed antwoord! echt waar ik zal dit onthouden en doen!
erg bedankt! x
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je de eerste of de tweede helft van het antwoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhh gewoon met die vertrekken..