HELP! heb net mijn donsjas gewassen en nu is het dons gaan klonteren! hoe krijg ik dit weer weg? Ik heb geen droger!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
101.8K

Antwoorden (4)

Geen paniek. Laat de jas eerst drogen op een hangertje en schudt hem daarna stevig op. Als je iemand kent met een droger laat de jas dan (mag ook droog) even erin ronddraaien met een tennisbal erbij. Wordt hij weer mooi luchtig. Maar stevig opschudden heeft hetzelfde effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aan de lucht drogen duurt even, het dons in de jas moet ook goed droog zijn! Dus laat de jas in ieder geval 2 dagen hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een droger zou hebben, idd een tennisbal er bij doen en dan klopt het zich vanzelf los. Misschien zou de de jas in een kussensloop kunnen doen met 2 tennisballen... en dan flink zwaaien en meppen...
Of in een ton? Denk niet dat dit laatste veel uithaalt. Kan je niet nr bekenden met een droger?
laten drogen boven de verwarming en of kachel ...en ieder 15 minuten je jas kloppen dus schudden... als hij droog is nog een goed opschudden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het proberen met een haar fohn of met een ventilator als je die hebt.
Hang de jas op een stoel, probeer van tijd tot tijd om het dons weer los te krijgen met je handen.
Dit doe je door voorzichtig te kneden.

Tip; volgende keer je jas naar de stomerij brengen, zij hebben daar een speciaal wasmiddel voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog 1 keer wassen in de wasmachine maar dan met 3 tennisballen dit voorkomt het klonteren. elke keer wanneer de wasmachine ronddraait bonkt die tennisbal op de dons en verspreid het weer maar je moet wel de wasmachine op fijne was zetten.