Kan ik de plastic kozijnen in mn gang gewoon verven?

Ik heb hondslelijke bruine kozijnen/deurposten in mn gang, nu zal je zeggen verfje erover en klaar. Maar ze zijn ook nog eens van kunststof. Kan ik hier gewoon met verf overheen en wat voor een verf en gaat dat niet strepen? moet ik schuren?Iemand die mij kan helpen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Wanneer je goed oplet dat je niet al te enthousiast aan het schuren slaat denk ik dat je in de link hieronder een prima handleiding vindt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ga eens bij een verfhandel vragen (niet bij de Gamma dus). Of kijk zelf eens op de bussen met verf op welke ondergrond de verf pakt. Als je ze veel lichter wilt maken, raad ik aan er eerst grondverf op te smeren in de kleur wit (of grijs evt). Maar je kunt plastic prima schilderen hoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Ik heb dit ook gedaan. Ik heb ze licht geschuurd; in de grondverf gezet en daarna twee keer geverfd.
Je kunt ook voor het verven een primer gebruiken om de verf beter op het kunststof te laten hechten. Dit is meestal niet nodig. Je kun ook met gewone verf een stukje uitproberen, als het niet pakt, kun je alsnog er voor kiezen om de primer aan te schaffen.
Succes!

P.S. Ik heb het niet met watergedragen (acryl)verf geverfd, maar met alkydverf. Deze blijkt in de praktijk toch iets minder kwetsbaar.

Wel vooraf goed schoonmaken/ontvetten met amonia.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met Amonia schoonmaken en daarna (voor)behandelen met een speciale primer.

Wij hadden ook foei lelijke plastic kozijnen... Bovenstaande hebben wij gedaan nadat wij dubbel en goed geinformeerd hadden bij een echte verfspecialist + na second opinion van een binnenhuis schilder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met verf van tegenwoordig kan je heel goed kunstof verven. Deze kan je gerust bij een bouwmarkt kopen. Als je maar goed de gebruiksaanwijzing opvolgt. Belangrijk is o.a. dat de ondergrond goed ontvet wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De optie verven is gezien de reacties hierboven best mogelijk...

Eén ding waar je even stil bij moet staan is het volgende: Is het huis van de woningbouw, of van jezelf? En is het niet gewoon een vuilaanslag? Ik kom namelijk met regelmaat kozijnen tegen die al jaren niet goed zijn schoongemaakt en na één goede reiniging weer de oorspronkelijke (wit/grijze) kleur hebben...

Als je huis van de woningbouw is dan moet je wel toestemming hebben om deze te mogen schilderen...