Kan een plasbak ook op een kleine afvoer pijp?

ik wil denk ik een plasbak voor in de wc in de plaats van het wasbakje. ik was daar mijn handen toch niet in. veel te klein.
maar als ik ga plassen spettert er toch wat naast en met een plasbak net als in een cafe is dat niet. ik zou het dus veel beter vinden. maar kan het? met het afvoer pijpje van de wasbak? heet het wel een plasbak?

Toegevoegd na 14 minuten:
een urinoir bedoel ik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Een afvoer is een afvoer, als het allemaal naat het riool toe gaat, maakt het geen verschil.
Heel vaak komen de afvoer van de douche, de wasbak en de w.c in de zelfde pijp/ buis uit.
Zorg wel voor een goede stankafsluiter/ zwanehals, onder je plasbak, anders krijg je rioollucht naar binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een urinoir heeft trouwens een zwanenhals ingebouwd. Deze hoef je dus niet nogmaals in je afvoer te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gvterrorist, wist ik niet, goed van jou het even te vermelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bedoel ik. Wastafel of uninoir, met kraantje.
Na het plassen even spoelen en klaar.

Andere antwoorden (8)

Als je je na het plassen niet afveegt(ook als man!) en niet zittend plast(ook als man) kan dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
urinoirs!!
zo heet het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is de hoofdvraag niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij vraagt of het plasbak heet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar dat was de hoofdvraag niet, dat was dit: Kan een plasbak ook op een kleine afvoer pijp?
Je geeft dus maar een half antwoord. - is trouwens niet van mij hoor..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan toch maar een plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier zie zijn toevoeging
Het heet een urinoir:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, maar je moet het wel heel erg goed schoonhouden dan!!
Een urinoir ophangen op dezelfde pijp als de wastafel is echter niet gebruikelijk.

maar t kan dus wel. gewoon fles chloor ernaast en elke dag gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke dag een fles chloor gebruiken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke dag DE fles chloor gebruiken.... niet de HELE fles! hahahahahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ooohw... ok :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin, die chloor.
Het kraantje even laten lopen, na het plassen, is genoeg.
Stankafsluiter is ook wel handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, stel je voor dat je hygiënisch te werk gaat!
Geen probleem en je hebt geen stankoverlast als je tenminste de spoelknop indrukt na plassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan. Als je er toch papier door heen wil kunnen gooien, kan dat met een Sanibroyeur, zo'n verhakselmachientje wat je op de afvoer kunt aansluiten. Met zo'n ding kun je overal een toilet plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
handig!
Ja.
Een afvoer van rond 32mm is voldoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan maar zorg wel voor een stankafsluiter in de vormn van een zanehals bijvoorbeel of sluit hem onder de zwanehals aan op de afvoer. Wanneer je beide tegelijk gebruikt kan er een beluchtingsprobleem ontstaan en de boel langzam doorlopen.