acrylaat op glas lijmen, welke lijm is daarvoor nodig?

Ik wil op een glazen deur met barsten acrylaatplaat (perspex kunstglas) lijmen. Welke lijm is daarvoor het meest geschikt? Bestaat de combinatie acrylaat met glas? Zoniet, heeft dan acryl/acryl de voorkeur? Of ????

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze vraag vermeerderd de kennis over doe het zelfzaken toch? Ik hoef geen productnaam maar wel de eigenschappen van een product. Ik snap het uitroepteken niet:-(

Toegevoegd na 4 dagen:
Ik weet inmiddels het antwoord: bisonpolymax, verkrijbaar bij bouwwinkels. Polycarbonaat is zeer geschikt voor buiten en breekt niet, dus geschikt voor mijn probleem. Werk zet het uit of krimpt het. Advies was om plm 4 mm ruimte aan alle kanten te houden. Het insmeren van de barsten was ook een goed plan.
Via internet kun je bedrijven vinden die precies jouw maar hebben. Afwijkend dus van wat de bouwmarkten bieden. En ongeveer even duur. Handig dus.
Bedankt iedereen die meegedacht heeft.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Siliconenkit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oh, gewoon aan de randen insmeren? Ik dacht aan een lijm over de hele plaat maar dat hoeft misschien niet eens?
TurfGraver
6 jaar geleden
Zou het ook over de basten smeren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tuurlijk! Dat ik dat zelf niet bedenk. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, siliconenkit wordt gebruikt om een gebarsten/gebroken raam tijdelijk winddicht te houden. Moet het bij jou niet onzichtbaar gefixed worden?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee hoor, hoeft niet, het gaat om een serre bij volkstuin huisje. Opgebouwd uit allerlei losse onderdelen, zoals 2 oude schuifpuien, oude deur, ramen, etc. Als het maar werkt.
De barst komt door verzakking, we gaan dan ook de boel iets opkrikken. Er is ook rot, wat vervangen moet worden.
Maar vóór het opkrikken wil ik de kans op verdere barsten verkleinen. Veel minder ingrijpend dan een hele schuifpui vervangen. En minder kostbaar.

Antwoorden (1)

Haal het kapotte glas eruit en zet dan de acryl plaat in de sponning met beglazing kit.

Zomaar een acryl plaat op kapot glas plakken word een puinhoop.
Bovendien plakt siliconenkit uitstekend op glas, maar niet op acryl.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen antwoord op mijn vraag helaas. Dat ga ik niet doen, onmogelijk. Maar je antwoord is wel nuttig, siliconenkit is niet geschikt. Blijft de vraag: wat is wel geschikt?