Kan ik mijn bed 1 cm schuren ?

Hoi allemaal. Ik wil mijn bed in de breedte van mijn slaapkamer plaatsen. Het bed is jammer genoeg 1cm te lang. Dus bed is nu 203. Ik dacht misschien kan ik met een schuurmachine het bed 1cm schuren tot aan 202 zodat mijn bed toch in de breedte gaat passen.

Wat denken jullie? Kan dit? Of ga ik het bed verpesten???

Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als iets perfect zou passen, dan krijg je het er nog niet zomaar in gedraaid. Als je het er in draait heb je namelijk ook een schuintemaat. Kan je het ter plekke opbouwen dan zou het wel kunnen. Maar schuren kan. Schaven is echter de logischere keuze.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mrtomaat dank je wel voor je reactie. Ik snap je antwoord alleen niet.. behalve dat schaven wat beter zou zijn. Zal het proberen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Stel dat je je bed opbouwt in de kamer in de lengte zodat je de ruimte hebt. Als je klaar bent wil je hem op zijn plek draaien. Maar dat kan niet Zelfs niet als je bed 2,00 meter is en de kamer 2,05 breed. Dat komt omdat de diagonaal langer is dan 2,05 meter. Je kan hem dus enkel opbouwen waar hij komt te staan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja klopt. Bed word bij de deur in de breedte in elkaar gezet. Daar heb ik meer ruimte en kan dan zo het bed doorschuiven naar het raam. Ik moet alleen van 1 cm van het bed af in de lengte
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ga niet in op het verpesten. Dat zal liggen aan de dikte van de delen. Sowieso zou ik een halve centimeter aan beide kanten weghalen. Als het een dunne plank is, kan je wel de stevigheid eruithalen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is het bed wel van massief hout? Zo niet, dan kan het niet. Wat je dan kunt doen is van bijvoorbeeld mdf een nieuw voeteneind maken, dat moet dan wel minimaal een dikte hebben van 2 centimeter om het bed stevig genoeg te houden. Je kunt het oude voeteneind dan als mal gebruiken om het nieuwe af te tekenen, dat scheelt weer meten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarschijnlijk lastig en je hebt er een zware schuurmachine voor nodig anders duurt het zeer lang.
Dan beter eerst met een cirkelzaag gleuven van bijna 1 cm diep maken. Waarschijnlijk verpest je het bed, zowel de constructie als het uiterlijk.
Wat ik zou doen. (gokje wat ik heb het bed niet gezien) Als het bed in elkaar zit:, bij het voeteneind een plank of balk over de breedte aan de onderkant tegen de zijkanten aanschroeven.
Als je het voeteneind er dan vanaf haalt blijft het bed verder stevig in elkaar.
Poten eronder maken, eventueel twee lege bierkratten als dat toevallig past.
Inekez1
7 jaar geleden
Bed uit elkaar halen. Hoofd en voeteneinde intact laten. De lange stukken die daar tussen zitten kun je dan 1 centimeter inkorten (gewoon met een zaag). Als je daarmee het bevestigingssysteem kwijt bent maak je met stoelhoekjes of een extra balkje dat weer aan je hoofd- of voeteneinde.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat betreft het verpesten van het uiterlijk, dit ga je niet zien. Uiteinden van het bed zie je niet omdat het aan beide zijden tegen de muur komt te staan.
Opbouwen te plekke moet lukken. Plan is afhankelijk van de dikte van kop en eindschot, als dit voldoende dikte zou ik van beide kanten 0,75 cm af laten frezen bij een timmerbedrijf. Zij kunnen je ook advies geven of het met de dikte van de platen haalbaar is qua stevigheid, daarnaast hebben ze de apparatuur.
Mocht je later gaan verhuizen en de einden weer in zicht krijgen, kun je het hele bed in de kleur schilderen die je dan leuk vindt. Suc6 met het project, laat weten of het gelukt is, en hoe je het gedaan hebt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Past het niet omdat het bed niet tussen de muur past of past het niet tussen de plinten.
Dan zal de optie nog zijn de plinten verwijderen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Rob. Er is geen plint aanwezig. Het bed past dus niet tussen de muren
ItisILeClerc
7 jaar geleden
Haal voor- en/of achterzijde van het bed weg en monteer muursteunen waarop je het uiteinde laat rusten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat voor muursteunen zijn dat?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo ,je hebt niet vermeld wat voor bed dit is ,zet een foto hierop , en bekijk ook of het matras dan nog wel goed past..

Antwoorden (1)

1 cm. er vanaf schuren, daar zit je wel heel lang op te schuren. Je verpest er inderdaad je hoofdeinde of je voeteneinde mee. Mijn idee was, zoals de reactie van Ineke, de zijkanten 2 cm inkorten en de bevestigingen dan weer opnieuw monteren. Dit kan vrij eenvoudig en je ziet er daarna (nagenoeg) niets van.
Succes!!!
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Nabila2017
Meet wel tevoren of de bedbodem (latten of spiraal) en matras dan nog passen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat lijkt mij ook de beste oplossing. Op vergelijkbare wijze heb ik een keer een boekenkast van de Gamma 2 cm smaller laten maken. Die wilde ik tussen een andere kast en de muur plaatsen, maar dat ging net niet. Je zag er werkelijk niets van. De matras zal wel passend blijven, die kan die 2 cm wel opvangen.