Wat is de oorzaak van condensvorming op mijn koperen buizen in de combiketel?

Wij hebben na 5 jaar onze combiketel moeten vervangen omdat er op diverse plaatsen van die groene condensvorming zat en de buizen dus enorm verzwakt waren. Hoe kan dit? En belangrijker hoe lossen wij dit op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (1)

Het water wat door de buizen stroomt is koud, als daar vochtige lucht tegen aankomt wordt dat condens. Simpelste wat je kunt doen is leidingen verven, of van die schuime isolatie stukken erop schuiven.