Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

past een hangwc nog als je er tegels achter zet?

Ik wil tegels in het toilet plaatsen en vroeg me daarbij af , past de pot van een hangwc nog als er tegels tegen de muur komen, ttz is de aansluiting van de afvoer nog lang genoeg om goed af te sluiten zodat er geen water binnen stroomt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, alle af- en aanvoer pvc buizen moeten op maat worden gezaagd. Je hebt voldoende speling om de dikte van tegels, maar eventueel ook van de bekisting voor het reservoir,, op te vangen.

Ook de draadeinden om het toilet op te hangen zijn lang genoeg. Zorg wel dat die draadeinden niet de tegels raken, want anders krijg je scheuren in je tegels bij je eerste zittende bezoek. Monteer ook een speciaal matje tussen de tegels en de pot en draai de bouten niet te hard aan.
(Lees meer...)
paulus811
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij een goede aansluiting zal er geen tot minimale speling zijn. Dus mijn vermoeden is dat het niet mogelijk is en er dus een nieuw stukje riool en watertoevoer nodig is. Uiteraard niets forceren omdat dit lekkage in de hand werkt. Maar dat kunt u het beste beoordelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In principe wel, omdat de afstand tussen waterreservoir / rioolaansluiting en het toilet een bepaalde tolerantie hebben, dat is gedaan om verschillende diktes wandbekleding op te vangen bij het plaatsen.
Helaas gebruiken niet alle fabrikanten dezelfde oplossing hiervoor, je kan daar pas achter komen door het toilet te demonteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding