Net als gewoon glas. Een spiegel is namelijk glas met een laagje er op.

Dus met een mooie lange rechte liniaal en een glassnijder. Je snijdt aan de spiegelende kant. Dan snijd je deze meteen mooi door en vermijd je de kans op scheuren als aan de andere kant snijd en het glas dan vervolgens door breekt.

Dompel de snijder in de terpentine. Dan rol je ermee over de spiegel. Druk niet al te hard. Breek het vervolgens door (leg een latje onder de spiegel, net naast de plek waar je gesneden hebt. vervolgens knak je de spiegel makkelijk in tweeen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
petroleum is beter om je glas snijder in te dopen voor je begint.
En ja, ik heb ervaring,heb 40 jaar glas gesneden.
succes

Andere antwoorden (1)

Met een glassnijder.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Glassnijder_(gereedschap)

Die heb je in allerlei maten en soorten, maar als je ze niet vaak gebruikt
dan kan je er al een kopen vanaf 1,50 euro bij de bouwmarkt.