Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je pluggen in je plafond plaatsen?

Ik heb voor elke kamer brandmelders gekocht. Dit wilde ik door de huismeester laten ophangen. Hij gaf aan dat ik het beter kan doen met dubbelzijdige tape. En dat er niet zomaar in een plafond geboren mag worden. Is dit waar? We wonen in een flat en die schroeven zitten niet voor niet in de verpakking van de brandmelders neem ik aan toch?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K
paulus811
10 jaar geleden
Er zijn speciale ronde dubbelzijdige kleefpads te koop om brandmelders op te hangen. Scheelt boren in je plafond en het zit uitstekend vast (spreek uit ervaring)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je eerst het plafond kaal moet maken voordat de tape plakt, is het minder werk en mooier als je gewoon gaatjes zou boren. Let op: dit is geen kritiek op WiZi maar op de huismeester.
En hoe wil de huismeester jouw gordijnrails aan het plafond bevestigen? ook met dubbelzijdig plakband?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

in pincipe zou je gewoon in je plafond mogen boren, tenzij het om een monumentaal pand gaat of er andere redenen zijn welke in de huur voorwaarden gemeld moeten zijn. Een andere optie is het schroeven zonder plug. Ik ga er voor 99 % van uit dat het plafond verlaagd is met bijvoorbeeld gips, hier kan je met het minimale gewicht van een brandmelder makkelijk met een gipsschroef af.
Wil je zwaardere objecten aan het plafond hangen dan moet je in de rachel achter de gipsplaat schroeven.....deze is te vinden door met een magneetje de schroeven te vinden.
(Lees meer...)
Frimu2
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is afhankelijk van het plafond,
meestal is het geen probleem, maar het kan natuurlijk wel dat de eigenaar niet wil dat je gaten gaat boren.

Met dubbelzijdig tape werkt het net zo goed, dat maakt voor de brandmelder niet uit.

Er zijn ook platte ronde magneetdingen te koop met dubbelzijdig tape erop.
Een tegen het plafond en een op de melder. Handig als je hem er even af wilt halen om bijvoorbeeld batterijen te vervangen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die magneten zag ik laatst ook bij de action liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Klopt,ik heb ze daar ook gekocht,ze zijn 0,99 per paar.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding