heeft een tl5 tl-buis een eigen starter?

ik heb een spiegel met een ingebouwde tl-buis. Deze deed het niet meer, ik heb een nieuwe gekocht maar helaas werkt die ook niet (ook al een tweede nieuwe geprobeerd). Bij de gamma zeiden ze dat het ook de starter kan zijn. Maar ik zie niet zo'n start cilinder zoals oude tl buizen hadden/hebben. Kan deze 'intern' zitten? Ik heb al gemeten en de tl-heeft wel power. Enig idee wat het kan zijn? Wat ik kan proberen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Wat je kunt proberen na de stroom te hebben uitgeschakeld is de lamp demonteren tot je de starter vind.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zo zeggen wat het probleem is , is moeilijk te zeggen. Draadje los, lamp stuk, starter stuk, contactje afgebroken, contacten die gecorodeerd zijn,

Robby BB

Toegevoegd na 4 minuten:
Mischien is de starter vervangen daar een electronische schakeling
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor de reacties. Snap dat het moeilijk te zeggen is op basis van deze info. 2 nieuwe lampen geprobeerd, lijkt mij niet dat ze beide stuk zijn. Als ik de contacten aan een kant van de tl-buis meet wanneer deze erin zit, meet ik wel power. Draden lijken dus goed en de contacten zien er ook goed uit. Daarom nijg ik naar de starter maar die zie ik dus niet. Als het een elektronische schakeling is, betekent dan dat het op een klein print plaatje kan zitten, want die zou in het onderste gedeelte kunnen zitten. Dit kan ik echter niet zien. Is dit dan ook eenvoudig te fixen/vervangen? De TL gaat niet eenvoudig uit elkaar, is geloof ik gelijmd. Waarschijnlijk zit er niets anders op, zo heb ik er ook nix aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga er maar vanuit dat het voorschakelaar apparaat kapot is, die zijn heel eenvoudig te vervangen, maar waarschijnlijk duurder dan een heel nieuw armatuur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is niet dat je spanning meet dat alles in orde is. Het kan namelijk zijn door een breuk in de draad dat er nog een minimaal contact is mar dat dit niet voldoende is om de lamp te laten ontbranden.