Is er een mogelijkheid om mijn lampen in serieschakeling feller te laten branden?

Het gaat om 4 lampen die in serie aangesloten zijn. In elke lamp mag een lamp van max 25 watt gebruikt worden. Kan ik dan meer watt gebruiken en er dan vanuit gaan dat het gedeeld door 4 wordt? Wie kan mij er meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het klopt wat je zegt. Je mag dan 4 keer 100W gebruiken.
Maar omdat ze op 1/4 van de spanning werken gebruiken ze wel 25W maar ze geven niet zoveel licht, omdat de meeste straling dan in het InfraRood zit, oftewel warmte.