Die kan u dicht maken met een gewone loodsolduur en een zware elektrische soldeerbout of een bout op gas.
Gebruik daarbij het bijbehorende vet of vloeimiddel om het oppervlak zuiver te maken.
In bijlage een voorbeeld hoe men een zinken dakgoot soldeert maar het principe is hetzelfde.

Toegevoegd na 3 uur:
Fluox Z 100 is een goede vloeistof voor die toepassing en als soldeerstaaf moet het eentje zijn met 40 %Tin - 60% Lood verhouding
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Frimu2
10 jaar geleden
+. Met name de juiste vloeistof, en juiste soldeerdraad met lood/tin? verhouding is erg belangrijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om al die dingen niet te moeten aanschaffen kan u hem ook altijd eens binnen brengen bij de loodgieter om de hoek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
NIET schuren want het zou kunnen dat die gewoon verzinkt is en dan zit u op puur ijzer.
Gebruik een goed vloeimiddel zoals aangegeven en die reinigt het oppervlak klaar om te solderen.
Als u dat allemaal niet ziet zitten kan u er nog altijd een bout met moer inschroeven om zo (goedkoop) te dichten.

Andere antwoorden (1)

Er zijn maar weinig zinken emmers gemaakt. De meeste zijn verzinkte ijzeren emmers. Verzinkt ijzer kan, als alle roest er van af is met S39 als vloeimiddel gesoldeerd worden. Er is een zware elektrische bout, of beter, een gasgestookte bout nodig. Gebruik voor grote gaten een stukje zink om het gat op te vullen, met tin lukt dat niet.