Hoe verdun je typex zodat het niet meer klonterd?

Een potje vloeibare typex van mij is gaan klonteren. Het is niet dat ik de dop er niet op gedaan heb of dat hij bijna leeg is ofzo. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij minder klonterd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
19K

Antwoorden (3)

Verdunnen met enkele druppels water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Typex mengt niet met water, daar moet je verdunner voor gebruiken. Bekender onder de Engelse naam thinner.
Amadea
11 jaar geleden
In Typex zit thinner(tolueen) en dat verdampt snel, dus je kunt de typex weer verdunnen met thinner of tolueenof met speciale typex verdunningsvloeistof, maar dat komt op hetzelfde neer, pas we op want tolueen is toxisch