Ik heb 1 meter enkel laag betonijzer uit mijn dubbellaags ijzer 25cm dikke betonnen etagevloer geslepen (4,5m breed). Kan dit kwaad?

Dit heb ik voor de afvoer van de douchdrain gedaan. Twijfel nu of dit geen kwaad kan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Op het risico af, dat dit antwoord geen geldig antwoord is:
Dat kan alleen een constructeur bepalen met de constructie en wapeningstekening in zijn handen. Het kan een risicovolle handeling zijn. Je maximale vloerbelasting kan ernstig zijn afgenomen.
AWM
14 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan waar en hoe. Vlak aan de draagmuur kan geen kwaad( +/- 0,5 m). Haaks of schuin te opzichte van de dichts bij zijnde muur is ook niet erg. Wel weer vullen met beton, niet met vloerenspecie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang dat je de totale vloerconstructie aangetast hebt van de vloer en dat deze nu niet meer aan de specificaties van de bouw voldoet (dubbellaags beton ijzer zit er niet voor niets) en dan heb je ook nog een groot stuk weg gehaald. de kans bestaat dat door het verwijderen van een laag betonijzer de vloer gaat doorzakken met alle gevolgen van dien.

Mijn advies is ook altijd; Als je in de constructie van je woning wilt gaan werken laat er eerst een expert naar kijken. kost wel iets maar kan je een hoop problemen voorkomen. Mocht de contsuctie van je vloer ernstig zijn aangetast zul je waarschijnlijk de hele vloer moeten losbreken en er opnieuw een laag betonijzer in aanbrengen dit kan heel veel kosten met zich meebrengen