Hoe S-koppeling inkorten?

Welke is de beste techniek om S-koppeling (reeds 30 jaar gecementeerd in de muur) 2 mm in te korten?

Met S-koppelingen op gelijke afstand uit muur wordt het gepruts met afdichtingsringen vermeden, bij de installatie van een douchekraan.

Dank bij voorbaat.

Toegevoegd na 6 dagen:
.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(Houten) blokje met gat, met dikte van gewenste lengte (huidige - 2 mm), en dan de ijzerzaag er door of eventueel een slijptol er over. Bij gebruik van de ijzerzaag beginnen aan de kant waar de spoed het diepst is op de gewenste lengte. Bij gebruik van een slijptol niet het blokje met de hand vast (laten) houden :-). Afbramen met een vijltje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of een bandschuurmachine totdat je bij het blokje (of plank) bent. Met een ijzerzaag is het lastig om recht te zagen langs een muur, zelfs met een blokje. Als je genoeg geduld hebt kan je alles met een goeie vijl doen.

Antwoorden (2)

Het risico met het inkorten van de S-koppelingen, is dat je de aansluiting tegen de viberring van de douchekraan niet geheel recht inkort. Het gevolg is dat de kraan dan zal gaan lekken. Als de S-koppeling al 30 jaar vast in de muur zit, zou ik zelf het verschil toch met één extra ring oplossen.

Succes...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou die S-stukken toch dieper in de muur draaien, 2 mm moet haalbaar zijn.
Eerst de cement rondom een beetje wegkappen, de afdekkap past er toch over en dan ziet men dat niet meer.