Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe herstel ik een 'deuk' in een canvas foto?

Tijdens de verhuizing heeft onze canvas foto een paar dagen op een doos gelegen. Hij lag op zijn kop er op en een stuk stak naast de doos uit. Door het gewicht van het hout is het canvas wat gaan indeuken. Nu zit er een lelijke ‘streep’ en ‘stip’ op het doek. Zie foto voor verduidelijking hiervan.

Is dit op een bepaalde manier weer recht en netjes te maken? Iets in de trant van strijken oid? Van het frame losmaken, strak trekken en vastzetten is geen optie, omdat het doek gewoon strak op het frame zit.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet!

Toegevoegd na 51 seconden:
Krijg steeds een foutmelding bij de foto toevoegen, hoop dat het zonder foto ook lukt...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij linnen en katoenen doeken is een kleine deuk te hertstellen door het doek aan de achterkant te bevochtigen op de plaats van de deuk en het doek daarna te laten drogen. Bij iets grotere deuken kan dat drogen geforceerd worden (door het gebruik van b.v. een haardroger) om het herstellend effect te versterken. Wel is oppassen geblazen, omdat (plaatselijk) geforceerd drogen extra spanning op het doek kan geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo, het duurde even tot ik de tijd had om het te proberen, maar het heeft geholpen! Bedankt!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding