Kan ik uit een suikerbiet suiker halen?

Ik heb de hele suikerbiet al gepureerd, met water op zo'n 90 graden gehouden, en gezeefd. Nu heb ik een soort grijs water over, kan ik dit gewoon indampen en dan als suiker gebruiken? Is het niet gevaarlijk voor de gezondheid?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Je zou de vloeistof nog wat verder kunnen filteren, bijvoorbeeld met een paar koffiefilters. Daarna kun je het indampen. Om mooie kristallen te krijgen kun je tijdens het indampen een theelepeltje poedersuiker toevoegen.

Dit alles is verder niet gevaarlijk.
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Indampen inderdaad, op een zacht temperatuurtje rustig laten verdampen. Stinkt als de hel, maar dan heb je ook wat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ik ook het water gewoon laten koken tijdens het indampen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan, dan stinkt het nog extra hard.