Jazeker, dat is heel verstandig, vooral als de lamp van metaal is. Je moet dan ook een nieuw 3-aderig snoer aan de lamp bevestigen en de aardedraad bevestigen aan een metalen deel. Zo wordt de lamp een stuk veiliger en kun je hem op geaarde stopcontacten aansluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, maar een geaarde stekker maakt de lamp nog niet geaard. Dat is in het geval van een lamp ook niet echt nodig.
Als je toch een stekker gaat vervangen, is het verstandig om te kijken of je ook de draad en eventueel de fitting kunt vervangen. Dan is het allemaal weer wat veiliger.
bamibal