Ik heb een lamp met een vrij kort snoer. Hoe verleng ik dat?

Hoe is het te verlengen zonder gewoon verlengsnoer (dat zou te lelijk zijn)? Kan het met een kroonsteentje er tussen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
46.3K
tikrit
12 jaar geleden
met een kroonsteentje ertussen is lelijker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, want dat verberg je makkelijker ergens achter.

Het beste antwoord

Eerst de lamp uitdraaien dan de lamphouder uiteen draaien, vervolgens de contactblok eruit trekken en dan kan u aan de schroefjes waar de draden aangesloten zijn. Het nieuwe snoer nu aanmaken zoals u het oude eruit zag en vast schroeven. Alles weer monteren. Vervolgens de stekker en klaar. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets dacht ik ook. Dank. U bent Belg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, graag gedaan Nederlander, buurman :-)

Andere antwoorden (2)

Een los kroonsteentje is niet erg veilig, je zou een snoerdimmer er tussen kunnen zetten.
Ook bestaan er koppeldoosjes waar een kroonsteen in zit, maar ook trekontlastingen bij de snoeropeningen.
Nog een mogelijkheid is om het hele snoer te vervangen voor een langer exemplaar, van stekker tot lampfitting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Een schakelaartje, dat tevens dienst doet als koppelstukje, zou twee doelen dienen. Je snoer wordt mooi verlengt en je hoeft niet iedere keer je stekker in het stopcontact te steken en uit te halen.
Plus.
Hoeveel wil je hem verlengen.
In eerste instantie zou ik er gewoon een nieuw snoer aan zetten (vanaf de fitting/lamp dus)
Persoonlijk vind ik een verlengsnoer een mooiere oplossing dan een kroonsteentje. Daarbij komt ook nog eens dat een kroonsteentje niet geheel veilig is (naar mijn mening) dus zou ik deze ten alle tijden willen wegwerken.

Wat ook mogelijk is om de draden te strippen en met behulp van krimpkousen 2 snoeren samen te voegen (dit kan je doen als je het originele snoer wilt behouden of omdat dit weggewerkt is) Dit werkt heel simpel. Je stript de draden, schuift om elke draad krimpkous (aan 1 kant natuurlijk) en vervolgens een grotere om de volledige kabel. Draai de draden in elkaar en schuif daarna de krimpkousen om de 'bloot' liggende delen en verwarm deze met een aansteker of föhn. Daarna ter afwerking de grotere om de kabel en ook deze verwarmen.
Deze oplossing is het veiligste maar wel definitief. Als je het ooit weer wilt veranderen moet je de kabel doorknippen.

Succes

PS: als je het eng vind om te doen... vraag dan iemand in de familie of kennissen kring die dit vaker gedaan heeft