Zodra ik beneden mijn hete kraan aanzet, gaat de douche boven flink lopen. Ik snap niet wat er mis is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Mogelijk zit er boven bij de kraan van je douche, een soort afsluitklep, die het water door de waterdruk afsluit.
Doordat je beneden de hete kraan open zet, wordt de druk boven op de afsluitklep minder en gaat hij lekken.
Vuil tussen de klep of/ en kalk kan de oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ eddijst: chrysantje heeft in bij de algemene reacties gereageerd op je antwoord:
"Oké, heb je enig idee waar die afsluitklep dan zit, het gaat om een thermostaatkraan van een stoomcabine. Moet ik de hele boel dan slopen, of kan het op een andere manier"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de thermostaatkraan zit een afsluiter.
Kraan van binnen schoonmaken kan helpen, als je geluk hebt is het volgende om de kraan flink te gebruiken. Dus zo koud mogelijk dan zo warm mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist daar zit het probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga ermee aan de slag