Waar kan ik een betaalbaar en sterk fietsslot kopen, er is zoveel keus, maar wie heeft een goede tip?

12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede fietsendief breekt elk slot, vraag maar aan mijn buurjongen :P.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, wat stel jij veel vragen!!!

Het beste antwoord

De keuze zou je het beste eerst kleiner moeten maken.
Begin met wat voor een slot je wilt en welke je absoluut niet wilt.
Sommige mensen zweren bij bloksloten en sommige totaal niet.
Als u weet welk slot u wilt, kijk dan naar een gerenommeerd merk en wat uw verzekering eventueel voorschrijft.
Er zijn natuurlijk betere slotenmerken zoals Abus en AXA.
Maar ook deze merken hebben een goedkopere lijn.
Deze hoeven niet per definitie slecht te zijn, het ligt er meer aan wat u wilt en verlangt van een slot.

hier een paar tips.

Kijk eerst wat voor slot u wilt
- beugel slot, ketting slot en een achterwiel slot.

Kijk dan wat u verzekering voorschrijft.
- sommige verzekeringen schrijven bepaalde sloten voor.

Kijk dan of het merk goed staat aangeschreven.
- sommige merken hebben geen goede aanbevelingen of zijn makkelijk te kraken. Dit weet een fietsen dief vaak ook.

Koop uw fietsslot bij een sloten verkoper.
- het is aan te raden om dit bij een vakhandel te doen (fietsenmaker, ijzerwaren winkel of slot/sleutel winkel). Dit omdat hun knowhow veel groter is dan een warenhuis en de praktijk ervaring vaak ook meetelt.

Tip: gebruik altijd 2 of meer sloten op een fiets. Niet alle sloten hoeven TOP te zijn. Het is vaak de combi van meer sloten dat een fietsen dief afschuwd en een andere fiets zal (proberen) te sleten. Probeer ook altijd 1 slot op je fiets te hebben die om een paal of object kunt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

het beste lijkt mij zo'n kast als slot. zo een die je bij je achterband aan je fiets vastmaakt. en dat je dat ding op het slot naar beneden duwt zodat het stuk metaal door je wiel komt en dan je sleutel eruit halen zodat ie op slot zit. want zo'n ketting is een gedoe hoor vooral als je een keer haast hebt .

Toegevoegd na 7 minuten:
ik heb ook bij vrij nieuwe fietsen gezien ,dat is ook zo'n slot als wat ik boven beschreef en daar zit ook een ketting aan. nog handiger voor als je hem voor een langere tijd ergens neerzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koop een ketting met keurmerk. voordeel van een ketting is dat je je fiets ergens aan vast kan zetten. dit voorkomt dat dieven met je fiets kunnen gaan slepen om hem op een rustige plek open te breken of je fiets zelfs in zijn geheel in een busje laden.

sloten met keurmerk zijn te koop bij de fietsenzaken maar bijv ook bij de HEMA.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Axa was en is altijd een goed merk.

Dus niet echt goedkoop.

Als je een goed Axa fietsslot op je fiets monteert,
kun je daarnaast een wat goedkopere ketting kopen
om je fiets ergens aan vast te zetten.

Als je een simpel en goedkoop fietsslot hebt,
kun je beter een degelijke gehard stalen ketting er bij kopen om je fiets ergens aan vast te zetten.

Twee sloten dus.
Altijd aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een oudere fiets:
Een standaard fietsslot, die normaal aan het frame vastzit, alleen dan los om het achterwiel. Openwrikken is dan zeer lastig om je geen houvast kan krijgen.

Beter is een standaard slot en een kettingslot.
Neem dan een dikke ketting met een blokslot.
zoiets: http://bikesplaza.nl/accessoires/sloten/blocca-catena-8x100-gras
Op het Waterlooplein, maar ook op andere markten zijn sloten vaak redelijk goedkoop te krijgen.

10 jaar Amsterdam, geen fiets gejat.

Ps. U-sloten werken alleen goed als je hem niet aan een paal of brug vastzet. Ze pakken dan de hele fiets op en draaien de fiets, die dan als hefboom werkt, het slot springt dan open.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oja, kijk ook naar de sleutels, weinig irritanter dan als er een sleutel afbreekt in het slot.. Je ziet het verschil in sleutels duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de action beb ik laatst een ringslot gekoch. Van 4,20