Kun je een douchescherm de randen opnieuw schilderen?

Aan de onderkant zit wat corosie op het alluminium wat wit gespoten is.
1 Wordt het met schilderen wel netjes?
2 Blijft de verf zitten?
3 Welke soort verf is het beste?

Of toch beter nieuw kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Hallo Disp,

Ja dat kan je opnieuw schilderen.

Je moet het eerst helemaal kaalschuren, en dan in een goede primer zetten (liefst een etsende) voor het aluminium.
Na droging van de primer kun je het met iedere soort verf aflakken, maar ik zou niet de goedkoopste nemen maar b.v Rubbol SB van Sikkens.

Succes,
Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord Leonard. V.w.b. die primer kun je ook een merk noemen. Wil n.l. ook mijn douchecabine een beetje opknappen. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sikkens Redox AC multiprimer is hier heel geschikt voor, maar ik denk dat er in de bouwmarkt ook goedkopere alternatieven zijn.

Andere antwoorden (1)

ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik zit (door die corrosie) aan hammerite te denken omdat ik daar zelf mijn roestige tuinhek mooi mee heb gekregen
zie de link, ze schijnen allerlei producten te krijgen

en die voor buiten kunnen ook tegen vorst en regen dus....

1 potje verf is altijd goedkoper, vervangen kan altijd nog