Kun je zwembadwanden optrekken uit cellenbetonblokken?

We willen een soort jacuzzi in de tuin bouwen, nu lijkt het ons handig om deze op te metselen van cellenbetonblokken, maar zijn deze daarvoor geschikt? Er komt dan een zwembadfolie overheen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Ik zou dat zelf nooit doen stel je voor het gaat ergens scheuren/ loslaten, kan je opnieuw beginnen.
Neem grote kalkzandsteenblokken, die zijn net zo groot en worden naarmate ze ouder worden alleen maar harder en sterker.
Cellenbetonblokken zijn voor binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor je advies!

Andere antwoorden (1)

ja dat kan met die folie dan, een badkuip wordt ook vaak in die blokken geplaatst, dat is hetzelfde principe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar nu krijg je vocht van buitenaf, grondwater enzo, kan cellenbeton daartegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet ze wel op een geegaliseerde ondergrond zetten, bijvoorbeeld beton storten of betontegels, ook om het waterpas te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rondom een bad binnen is het alleen als muurtje gebruikt, daar staat geen druk op en wordt nooit vochtig doordat de buitenkant betegeld is.