Kun je latex muurverf verwijderen?

Er staat een verkeerde kleur op.
Kan ik deze nog ergens mee verwijderen of is overschilderen de enige oplossing.
Dit doe ik liever niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Latex kan je inderdaad afsteken met een plamuurmes, maar verwacht geen mooie gladde muur, met het afsteken krijg je gegarandeerd beschadigingen, die je dan weer moet opvullen. En het afsteken geeft een klerezooi. Ik snap dat je het liever niet overschilderd, maar dat is echt minder moeite en heeft een mooier resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zit geen gladde muur onder, maar iets van stukwerk, geen flauw idee wat, maar dacht dat je de muur misschien ergens mee kon rollen, zodat het er afkomt.
Heeft een verffohn misschien effect?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de latex goed is aangebracht, dan is het een vliesje op de muur, sommige latexsoorten kan je echt heel makkelijk eraf trekken en verwarmen zal het vergemakkelijken. Maar ja, geloof me, je trekt dit niet met mooie grote stukken eraf, duizende kleine velletjes krijg je dan, enorm veel werk en enorm veel rotzooi. Probeer het maar uit in een klein opvallende hoekje. Steek een stukje af met een stanley mesje en probeer dit eraf te trekken. Als het muurverf betreft zal het niet lukken, alleen bij een kwaliteit latex zal je een soort vliesje bemerken. Nogmaals, even door de zure appel heen, grond afdekken, goede monodek latex halen en opnieuw rollen is zo gepiept. Afpellen van de muur, ben je de echt lang mee bezig. Ik hoor (lees) het wel.
Groetjes, T74
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ik er ook wat op sprayen, zodat het oplost?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, weet nu dat het er niet makkelijk afgaat, dus dan maar over.

Andere antwoorden (2)

Afsteken is geen optie. Onlangs ook een tegenvallende kleur gebruikt (teveel kleur) Maak een nieuwe kleur.
Als die licht moet zijn kun je wit met wat van de vorige kleur mengen en een stukje uitproberen. Is me goed bevallen en mogelijk zuiniger dan een nieuwe winkelkleur
te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
overschilderen, niet afsteken of wat anders.
vorige week kwam ik thuis met latex voor een muur.
het had heel zacht groen moeten zijn, maar toen het erop zat was het bijna oranje.
een andere kleur laten mengen, en s,middags over gedaan en een mooi strak resultaat.