Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een kluis?

Ik ben op zoek naar een kluis om mijn digitale foto's in op te slaan. Het gaat me dan niet echt om inbraak, maar meer om brand.

Waar moet ik op letten?

Ik heb verschillende sites gezien (www.sentrysafe.nl en www.kluisjekopen.nl ) maar ik zie door de bomen het bos niet meer! Help! Mijn budget is circa € 150,-. Of is dat niet reeel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Dan zoek je naar een brandwerende kluis in die prijsklasse, maar brandwerend is ook maar tijdelijk.
12 jaar geleden
Digitale foto's.
Ik zou een 2e externe schijf kopen en die bij familie neerleggen. Eventueel kan je bestanden versleutelen of een goedkoop kluisje kopen als je zeker wilt zijn dat ze ze niet gaan bekijken.

http://www.sentrysafe.nl/product/NL/171/422/brand-en-waterwerende-box/sentrysafe-f2300-%2860-minuten%29
Ziet er goed uit, een dief kan echter niet zien wat erin zit en zal hem meenemen, misschien tegelijk met je computer zodat alle foto's weg zijn.

Een goeie backup ligt dus niet in hetzelfde gebouw als de computer.

Toegevoegd na 4 minuten:
oja, waar moet je op letten:
Brand en waterwerend. Onder de 150,- was dit de enige die ik tegenkwam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt beter bij Picasa 3 een webalbum maken en daar je digitale foto's onderbrengen. Een voordeel is dat je je foto's overal kan raadplegen en laten zien of afdrukken. Je hoeft dan ook niet bang te zijn dat je ze kwijtraakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je echt wilt gaan voor een brandvertragende kluis. dan zul je met het volgende nog rekening moeten houden.
Hoeveel uur brandvertragend (is uw huis van veel houtwerk gemaakt dan zult u een langere brandwerendheid nodig hebben)
De verzekeringswaarde (de kluizen hebben een vastgesteld verzekeringswaarde, deze geeft aan wat er maximaal verzekerd wordt)

Ondanks dat u waarschijnlijk geen grote kluis nodig heeft. zult u toch een hoger budget nodig hebben (voor een nieuwe dan).
Anders kunt u altijd nog kijken op marktplaats of andere 2e hands sites.