Hoe krijg je het beste resultaat, met zo min mogelijk verf, als je op een betonnen muur gaat verfen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Een eenmaal voorbehandelde muur (reeds geschilderd) niet voorstrijken. Behandel de muur met twee lagen kwartsverf. met gewone muurverf krijg je de gaatjes niet weg.

Je wilt een absoluut strakke afwerking zonder gaatjes;
- Muur egaliseren met een dunne laag (2 mm). Zelf doen of de stucadoor erbij halen. Doe je het zelf dan kan je hem afstrijken met rood-,geelband of fix en finish.
Aanmaken met water en smeren. Met een spacmes glad afstrijken
- Een afwerklaag van 2 mm. is na 3 dagen voldoende droog.
- 2 lagen muurverf /kwartsverf aanbrengen.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

eerst van dat spul er op (ben naam kwijt, iemand?) dat trekt er in en dan verven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik eerst primer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak de muur eerst vlak/glad en vetvrij.
Daarna spuit je met de compressor met verfspuit een laagje verf op de muur.Als deze droog is kun je als het nodig een 2de laag aanbrengen met de verfspuit.
Voordeel van spuiten met compresor is dat je een egale laag krijgt en je hebt 75% minder verf nodig.
Ps misschien moet je de verf iets verdunnen met water of terpentine zodat hij goed door het spuitmondje kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan in de verfwinkel eerst een speciaal beton verf kopen ,dat is een soort grondverf die pakt gelijk op beton.

Dan de juiste verf en meestal hoef je die dan 1 keer er op te doen en klaar.

Licht eraan wat voor kleur je erop wil doen,anders 2 keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst schoonmaken met een mengsel van amoniac en water.Goed laten drogen en dan een primer gebruiken.Daarna kan je schilderen.Als je geen primer gebruikt ga je aanzienlijk meer verf gebruiken