pen/pin voor een deurklink. Hoe heet heet, is het los te koop, en waar?

Hoi, ik heb een deurklink die los zit omdat de borgpen ontbreekt. Tenminste, ik denk dat het een borgpen heet, ik weet niet wat de exacte naam is. Het is dat ding van enkele millimeters diameter en ca 10-15 mm lang. Weet iemand hoe dit heet, en zijn deze ook los verkrijgbaar, en zo ja waar?

Toegevoegd na 1 minuut:
hoe heet het, ipv hoe heet heet:-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32.1K

Het beste antwoord

ja deze zijn los te koop en kan je gewoon halen bij een bouw markt voor nog geen paar euro heb je een zakje vol dacht ik.
Je hebt pinnetjes maar ook een soort schroefjes die je met inbus moet draaien , je kan beter die halen, die gaan niet los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Vaak is het gewoon een schroef die de klink op zijn plaats houdt. Je zou eens bij een "echte" ijzerhandel kunnen kijken of ze zo'n pen of schroef hebben. Anders een nieuwe klink kopen bij de Gamma of zo'n soort winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets heet een SPIE ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt hier ook een klein spijkertje voor gebruiken. Die heb je waarschijnlijk nog wel ergens liggen en dat scheelt weer een ritje naar de bouwmarkt? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn setjes te koop waar alle schroefjes en dat pennetje in zitten om je deurklink mee te repareren. Kost ongeveer 3 euro. Liggen bij het deurbeslag en brievenbussen in de bouwmarkt, heel handig!

2x dat 2 delige schroefje voor op het plaatje dat tegen
de deur komt, zo'n hol buisje en schroefje.
2x zo'n rondje/rubbertje om het begin van de klink

2x zo'n pennetje dat smal begint en breder uitloopt.

Wij hebben deze setjes ook gekocht omdat wij de klinken steeds omhoog deden voor de hond en dan valt het pennetje er gemakkelijk uit en dus altijd weg!