Mijn kraan lekt als ik de koud waterkraan opendraai (er komt dan water via de draaiknop van de koudwaterkraan eruit) wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

er zitten rubbertjes in, deze moet je vervangen, zijn verschillende maten van, dus eerst loshalen en meenemen naar b.v. de gamma of karwei
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ : inderdaad! :)
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zou wel eerst de hoofdkraan dichtdraaien. Daarna de kraan opendraaien om te controleren of de hoofdkraan echt dicht zit. Dan pas de kraan los gaan schroeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, daar weet ik alles van Cryofiel. Kreeg een nieuw (oud gebouw) huis en het eerste wat vriend deed was een kraan slopen voor een nieuw leertje. Hoofdkraan niet eerst dichtgedaan dus die kraan ging spuiten, een waterballet van heb ik jou daar. We konden de hoofdkraan nergens vinden en hij kreeg de gesloopte kraan ook niet meer in elkaar. Loodgieter gebeld maar die kwam pas na een uurtje of 2. Hoofdkraan bleek op zolder achter de boiler te zitten; kom er maar eens op. Wij situeerden dat ding in de meterkast; daar zit die van mijn huidige appartement ook. Ik verbied nu iedereen met zijn fikken aan mijn kranen te zitten prutsen als hij geen loodgieter is.

Andere antwoorden (2)

Bij ouderwetse kranen kun je met een passende sleutel de schroef waarmee het draaigedeelte van de kraan bevestigd is in het huis een slag vaster in het huis draaien. Dat is bij kranen die alleen maar lekken als ze openstaan meestal afdoende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist!
+
Het binnenwerk aandraaien zoals al is gemeld. Als dat niet kan of helpt dan de hoofdkraan dichtzetten en het binnenwerk er uit draaien en mee naar een loodgieter nemen en om een nieuwe vragen.