Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op amazon heb ik zojuist geprobeerd om een set werpmessen en een bivakmuts te kopen, maar dan krijg ik een melding dat het niet mag. Waarom niet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
7 jaar geleden
Wellicht omdat je geen messen mag bezitten in Nederland
Amadea
7 jaar geleden
En vermoedelijk ben jij nog niet meerderjarig, en dat zal voorwaarde zijn om ze te kopen voor landen waar werpmessen niet illegaal zijn.
erotisi
7 jaar geleden
In categorie III zijn voornamelijk lichtere vuurwapens te vinden. Hieronder vallen onder andere geweren, revolvers en pistolen, toestellen voor beroepsdoeleinden die projectielen kunnen afschieten en alarmpistolen en startpistolen die niet aan bepaalde eisen voldoen. Apart is dat ook werpmessen in deze categorie vallen. http://www.wetrecht.nl/overtreding-wet-wapens-en-munitie/
erotisi
7 jaar geleden
Voor wapens uit categorie II en III is het verboden om de wapens of de munitie te doen binnenkomen of uitgaan, of de bij binnenkomst aangegeven bestemming te wijzigen. Ook het vervoeren van deze wapens is verboden, net als het voorhanden hebben, het dragen en het overdragen ervan.
jacob46
7 jaar geleden
Ik hoop dat je tevreden met de reacties bent. Volgens mij maak je gewoon een geintje
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@jacob: Volgens mij ben jij de enige die dat ziet... :-) Ik denk dat de meesten hier antwoorden uit een soort van plichtsbesef, of de fixatie om te antwoorden is dermate groot dat de ironische ondertoon hen volledig ontgaat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Werpmessen zijn verboden in nederland. Je mag ze niet bezitten, maar je mag ze ook niet het land in binnen brengen (bijv via de post). Amazon zou zich schuldig maken als ze het eel naar je op zouden sturen. Vandaar dat ze per land bekijkenof ze een product aan je willen / mogen verkopen.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding