Kan je in Utrecht ook de echte Bosche Bol kopen zo ja waar ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Winkelen
5.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor zover ik weet niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik weet niet waar, maar ook in Utrecht is er vast (minstens) één hele goede bekende banketbakker die ze wel maakt volgens het oorspronkelijke recept.
ItisILeClerc
6 jaar geleden
Jan de Groot levert aan sommige Jumbo filialen.
Ik zou daar informeren.

Antwoorden (2)

Als je er van uit gaan, dat ze uit Den Bosch komen, nee, dan niet.
Als je er van uit gaat dat ze volgens het Bosche bollen-recept gemaakt worden, ja, dan wel en wel bij meerdere banketbakkers. Alleen heten het daar: moorkoppen.
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Een moorkop is een ander soort soesgebak dan een Bossche bol.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Fout @jc54
Moorkop is echt geen Bossche Bol.
Is half zo groot bijna en ook andere prijs.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is zoiets als Zeeuwse mosselen kopen in Den Helder...nee, die haal je natuurlijk in Yerseke... Iets met Streek producten ?
Ja, gevonden : zie link
Er staat dat de Bossche Bol een dagvoordeeltje was op maandag voor €1,95 per stuk! ::))

Banketbakkerij Tamminga en Verweij
Hoog Catharijne
Godebaldkwartier 10
Utrecht
Tel: 030-231 73 77

Toegevoegd na 16 uur:
"En een enkele Jumbo heeft de bollen weten te bemachtigen." Dat vraagt om een telefoontje!
https://brabantvoordummies.wordpress.com/2012/03/29/de-enige-echte-bossche-bollen/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Volgens https://www.tamminga.nl/c/gebakjes#lb29402/bossche-bol kosten ze op andere dagen (dus) € 2,30 per stuk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Merci @Antoni
Is niet duur, benieuwd of het voor die prijs een Bossche Bol kan zijn. :P
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"En een enkele Jumbo heeft de bollen weten te bemachtigen." Dat vraagt om een telefoontje! https://brabantvoordummies.wordpress.com/2012/03/29/de-enige-echte-bossche-bollen/