als je een winkelverbod hebt bij alle jumbos gaan dan alle jumbos echt checken of je nog een x binnen loopt?

ik heb vandaag iets gestolen bij de jumbo en had ook spijt. ik wou het terug leggen maar ik zag al een werknemer raar naar me kijken dus ik besloot om gwn snel door te lopen omdat ik bang was om het terug te leggen. toen ik weg liep vroeg een werknemer of ik mijn tas mocht laten zien. ik liet eerlijk zien dat ik iets had gepakt en was ook eerlijk om het feit dat ik het deed omdat ik geen geld had. uiteindelijk besloten de werknemers mij een winkelverbod voor 1 jaar te geven wat betekendt dat ik voor 1 jaar naar geen 1 jumbo binnen mag. ze hebben ook fotos van me gemaakt. betekend dit dat alle jumbos nu een foto van mij hebben en elke dag checken of ik weer terug loop?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Winkelen
5.6K
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Je hebt blijkbaar heel veel geluk gehad. Want ze hebben de politie niet gebeld begrijp ik uit je verhaal. Dus geen strafblad. Ik zou in ieder geval voor een jaar niet meer in DIE Jumbo komen. Mijn ervaring met foto's in winkels. Er word door het personeel wel naar gekeken. Maar meestal herkennen ze iemand niet van een foto. Andere Jumbo filialen hebben die foto's waarschijnlijk niet eens. En als ze deze wel hebben herkennen ze je waarschijnlijk toch niet. Toen ik nig winkelsurveillance deed bij V&D hadden we 10 foto's van gasten die niet meer binnen mochten. Die herkenden we niet eens als ze toch kwamen. Ik kende er 1 van die 10 en dat kwam alleen maar doordat ik de aanhouding zelf had gedaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
U schrijft: werknemers hebben een verbod opgelegd, werknemers hebben dat recht niet, u bedoelt zeker de werknemer. Hadden de werknemers het recht om foto's van u te maken, was u de kassa al gepasseerd?
Ook bij proletarisch winkelen is men niet vogelvrij.
Uw foto hangt waarschijnlijk in een paar kantines, maar mogen onder geen beding op Internet worden gezet.
Als u in Groningen in de jumbo geweest bent zal er in Breda geen foto hangen.
Toch maar een jaartje naar de L..l gaan of naar de A..i als u daar nog wel mag komen. In ieder geval pas naar binnen gaan als u weer geld hebt. Als men geen geld heeft is de verleiding enorm groot (voor heel veel mensen té groot) om met onbetaalde boodschappen het voedselparadijs te verlaten.

Antwoorden (2)

Ik denk gewoon dat je in andere Jumbo's gewoon binnenkomt. Die beveiligers zijn daar echt niet mee bezig
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Winkelverbod kan voor dat filiaal zijn maar kan ook voor alle filialen! Als jij iets ontvreemd hebt uit een winkel in bijv. Amsterdam en je krijgt een winkelverbod voor alle filialen dan mag je geen enkele stap in èèn van de filialen zetten. Doe je dat toch dan pleeg je huisvredebreuk en kan je onmiddellijk worden aangehouden en wordt je overgedragen aan de politie!

Alleen er is wel een mogelijkheid!
Winkels onderling communiceren nauwelijks over dit soort gevallen! Steel je wat in Amsterdam, dan durf ik te wedden dat je gewoon een filiaal in Rotterdam binnen kan lopen om daar je boodschappen te doen! En als er een foto van je verspreid is dan is de kans alsnog gering dat je tegen de lamp loopt! Medewerkers zien honderden gezichten op een dag!

Gewoon een jaartje wegblijven uit die winkel dus!