Hoe kan ik (haar) extensions mooi, doorkambaar, glad en natuurlijk houden?

ik heb haaruitval sinds mijn menopauze. nu heb ik extensions laten inweven bij een Afrikaanse kapper. In het begin is dit steeds prachtig, nadien begint dat te pluizen en raakt het in de war. Het lijkt dan op goedkope matrasvulling. Iemand een tip hoe ik extensions mooi, doorkambaar, glad en natuurlijk kan houden? een verzorging (haarmasker e.d.) doe ik er al op,ik gebruik anti-pluismiddel, ik borstel dagelijks maar nog raakt het verward

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.8K

Het beste antwoord

DE VERZORGING

Het is heel belangrijk dat de extensions goed worden behandeld,dit verlengt namelijk de levensduur van de extensions!

Hoe verzorg je je hairextensions zodat ze lang blijven zitten?

Over het algemeen kun je je extensions net zo verzorgen als je normaal al doet.
Maar hier volgen een aantal adviezen en tips.

 Wassen van het haar
De extensions kunnen gewassen worden met een normale,neutrale shampoo. Het word streng afgeraden om een 2 in 1 shampoo, of anti-roos shampoo te gebruiken, hierdoor zou het kunnen voorkomen dat de waxjes los laten. Er is een speciale extensions shampoo! Na het wassen het haar goed uitspoelen met lauw warm water, in de richting van het haar. Er zitten namelijk in de extensions ook haarschubben, als deze beschadigen gaat je haar pluizen. Eventueel op het laatst naspoelen met koud water. Dit geeft meer glans.

 Crèmespoeling /conditioner

Alleen crèmespoeling/conditioner gebruiken op de haarlengtes en punten,NIET BIJ DE WAXJES!!!!

 Het borstelen

Het beste is om alleen de speciale hairextensions borstel te gebruiken. KAMMEN MAG ABSOLUUT NIET!!! Begin eerst met de punten en daarna langzaam omhoog werken tot je hoofdhuid.

 Drogen en stylen

Je kunt het haar net als anders gewoon met de föhn drogen en stylen. Zorg wel dat hij op de laagste stand staat,i.v.m. hitte. Begin eerst bij je hoofdhuid en ga dan geleidelijk naar je haarpunten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

en niet vergeten een hoofddoek om te doen voor wanneer je naar bed gaat.