Broek bij benen te strak en bij heupen te los. Welke maat heb ik eigenlijk?

Broeken kopen wordt telkens lastiger voor mij. Ik begreep altijd dat ik maat 30-34 had, maar de laatste tijd gaat het hier ook mis. Bij de benen zijn ze te strak en bij de heupen zakt ie nog steeds af.
Bestaat er voor mijn situatie een maat of neem ik de hele som met maten verkeerd? (30 is breedte en 34 lengte toch?)

Ook als er andere oplossingen zijn hoor ik deze graag. Ik heb nieuwe broeken nodig.

6 jaar geleden
in: Mode
2.5K
Erna55
6 jaar geleden
Zoek het eens in een ander merk met een andere pasvorm.
Ritsuka
6 jaar geleden
probeer eens een ander model of een andere winkel. Je hebt skinny, superskinny, slimfit, boyfriend jeans, etc.
Amadea
6 jaar geleden
In plaats van jeansmaten zou je ook kunnen kijken bij speciale herenmaten. Daar zitten allerlei aanpassingen bij, voor mannen met smalle en met brede heupen, met lange en met korte benen, met lage en met hoge taille et cetera.
Utrecht
6 jaar geleden
Ik vermoed: een maat kleiner (voor de heupen/taille) maar een ruimer model. Dus geen skinny of slimfit. Dan heb je meer ruimte in de benen en op de dijen.

Antwoorden (1)

Het eerste cijfer is inderdaad de taillebreedte. Als 30 nog te breed is probeer dan is een 29/34. Als de lengte wel klopt dan. En deze maten zeggen niks over de vorm of het model van de broek. Tegenwoordig zijn broeken vaak slim-fit, let daar maar eens op en probeer een Regular-fit. Anders gewoon tegen een verkoper zeggen, die zal je vast verder helpen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Klopt het dat je redelijk lang en dun bent? Zo te zien aan de maten die je aangeeft. 29 breedte is namelijk best wel smal voor een lengte van 34. Deze maat zul je ook niet zo vaak tegenkomen in winkels. Anders zou je het eens kunnen opmeten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
wilkers
6 jaar geleden
Redelijk lang en redelijk dun. Qua lengte zijn de broeken prima, maar qua breedte bovenaan te wijd en onderaan te krap. Ik vind dat een vreemde combi.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat kan naast het model van de broek ook aan het merk liggen. Probeer eens een ander merk.