Ik heb een broek 2e hands verkocht. Nu eist de koper geld terug, omdat hij niet past. 3 dagen na aankoop. Wat moet ik doen?

Ik heb een broek 2e hands verkocht voor 5 euro. Er zat een broeksriem los en dit heb ik gemeld aan de koper, geen enkel probleem. 3 dagen na ophalen stuurt ze een bericht dat ze hem terug gaat brengen waarop ik met een vraagteken antwoord. Ze antwoord terug dat de broek te groot is, waarop ik antwoord dat ik geen winkel ben. Ze had hem hier kunnen passen, heeft ze niet gedaan. Dat is dan jammer. Ze geeft niet op. Ze komt aan mijn deur om het geld op te halen, ook al heb ik aangegeven dat ze daar geen recht op heeft.

Wat moet ik doen???

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (2)

Voor aankopen bij een particulier zoals bij jou geldt eigenlijk het zelfde als voor aankopen die je doet op een rommel- of vlooienmarkt: garantie tot aan de deur. Recht op geld terug heeft de koper dus officieel niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat dacht ik ook al wel. Heb geen zin in een boze vrouw die ruzie gaat maken aan mijn voordeur, maar het gaat ook om principe. Vragen is iets anders dan eisen en dat eisen hou ik niet zo van.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zou in dit geval twee dingen kunnen doen:
1) Heb je echt geen zin in gezeur en wil je iedereen te vriend houden; geef het geld terug en laat die vrouw lekker. Ben je daar ook weer vanaf.
2) Geef die vrouw d'r geld niet terug, want ze heeft er geen recht op. Gaat ze stennis lopen schoppen aan je deur? Gewoon hulp inschakelen van de politie.
ik zou het niet te hoog opdrijven als je begrijpt wat ik bedoel !
probeer het netjes uit te leggen dat het zo niet hoort.
máár zorg dat jullie niet boos uit elkaar gaan, betaal desnoods die 5 euro terug.
stel dat je later 'n baksteen door je ruit krijgt ben je verder van huis.
succes