Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik de zwarte zool van Nike Air Force wit maken?

Kan ik het bijv verven of iets erom heen maken? Of het laten doen bij een schoenmaker?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Mode
2.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zolen zijn flexibel, als je dat gaat verven, moet de verf ook flexibel en elastisch zijn, anders schilfert het eraf. Er bestaat vloeibaar rubber, dat na droging ook zeer elastisch is, maar de prijs is zover ik weet, zodanig hoog als je een goede kwaliteit wilt, dat een paar nieuwe schoenen voordeliger zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het zelf doen lijkt me lastig, verf blijft niet zitten aangezien je de schoenen blijft dragen neem ik aan, dus het verf zal eraf slijten. Ik heb geen idee of de schoenmaker je zolen wit kan maken, maar ik denk het haast niet. Want dan zou hij/zij de hele zool eraf moeten halen. Mijn antwoord is nee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
je kan zeker verf vinden daarvoor maar dan eentje met een oplosmiddel erin zoals verf die men gebuikt voor zeefdruk om stickers te printen.
de agressiviteit van het oplosmiddel tast voor een klein beetje de plastic aan waardoor er een goed hechting onstaat.
de vraag is inderdaad hoe lang die zou meegaan (je kan dat verfwerk natuurlijk herhalen later)en is dat het je allemaal wel waard omdat bij mijn weten die verven slechts per liter/kilo verkocht worden aan professionelen in de zeefdrukwereld...

wat ik toch vooral wil opmerken: het moet een goed "dekkende" verf zijn omdat het veel logischer is om op een lichte kleur een donkere kleur te zetten dan omgekeerd.
je kan misschien eens proberen met een spuitbus voor autolak omdat daar ook solventen inzitten en die bussen zijn stukken goedkoper!
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding