hoe kan ik mijn nagels goedhouden, als ik ze kort knip komen er toch scheuren in.. hoe kan ik dit voorkomen, de scheurtjes?

Komt dit door ijzer te kort of iets dergelijks?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Vooral niet knippen, maar rondvijlen. Hieronder nog een paar tipjes voor goezonde nagels.

• Vijlen, niet knippen! Vijlen stimuleert de nagelgroei en maakt ze ook steviger. En dan het liefst met een papieren vijl want die is vriendelijker voor uw nagels.

• Houd uw nagels en nagelriemen goed schoon en smeer ze dagelijks in met verzorgende crème. Daardoor ontstaat een dun beschermlaagje.

• Onmisbaar bij nagelverzorging is nagelolie. Eén keer in de week een nagelbadje, van warm water met een drupje nagelolie, doet wonderen. Vooral bij snel scheurende of splijtende nagels.

• Wilt u mooi glanzende natuurlijk nagels? Polijst ze dan voorzichtig met een papieren vijl en neem daarna een nagelbad.

• Breekbare nagels kunt u het beste rond vijlen.

• Citroensap is een goedkoop nagelverzorgingsmiddel. Een nagelbadje waaraan een paar druppels zijn toegevoegd laat de meest hardnekkige vlekken (nicotine en verkleuringen door nagellak)verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

..vaak komt dat door kalk gebrek (te weinig zuivelproducten)...

Toegevoegd na 53 minuten:
..Het klopt dat calcium niet het enige is dat noodzakelijk is voor nagels, ook vitamine B is een belangrijke bouwstoffen voor gezonde nagels.
Daarnaast speelt aanleg ook een rol.

Zie ook de toegevoegde bron....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....melk/ calcium heeft zeker wel iets te maken met gezonde botten en nagels. Het is echter niet het enige dat voor gezonde nagels zorgt...
Knip ze niet meer af, maar gebruik een glasvijl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik een houten nagelvijl en koop een doorschijnende nagelversteviger, gebruik ik ook, ik werk in horeca, daarom.
Dat van die scheurtjes....kan een periode zijn.
Verzorg je nagelriemen goed!
gouden tip : als je een klein barstje of scheurtje in je nagel hebt maak je best even van je hart een steen en ga vijlen vijlen vijlen tot je nagel weer gaaf is. Anders begeeft 'ie het op een gegeven moment misschien helemaal.
Ik zou toch een overlay laten zetten over je natuurlijke nagels heen, dit kan met gel of acryl. Wat je ook kunt proberen is met fiber/zijde, dit is dunner dan acryl of gel en versterkt dus ook je natuurlijke nagels.
Veel succes ermee...:o)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had hier ook last van. Ik heb nu van die nagelversteviger van een heel goed merk. Het helpt echt heel goed en na een week zijn je nagels alweer wat steviger.