hoe onderhoud je een leren tas

Ik heb als school tas deze tas: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://blogazoo.files.wordpress.com/2009/07/adidas-adicolor-airline-rood-00.jpg%3Fw%3D300%26h%3D300&imgrefurl=http://blogazoo.wordpress.com/2

Ik wil hem graag lang mooi houden hoe kan ik dit het besten doen?

Toegevoegd na 5 minuten:
deze link is de goede http://blogazoo.wordpress.com/2009/07/30/nieuwe-collectie-adidas-originals/

en dan die rode tas

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Het beste antwoord

Je link werkt niet.

Om je tas te beschermen tegen weersinvloeden, kan je hem af en toe inspuiten met een leerspray. Verder hoef je er niet veel aan te doen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ligt eraan van welk materiaal, leer kun je nu en dan invetten en ander materiaal met een vochtige doek.
de link werkt niet. krijg het google-scherm

Toegevoegd na 9 minuten:
dit verhaal geldt m.i.ook voor een schooltas die je veel gebruikt:

elke soort tas, speciaal leren tassen, hebben speciale zorg nodig. Een leren handtas kan een leven lang meegaan, als er goed voor wordt gezorgd. Maar de meeste vrouwen raken na een jaar of vijf echt wel uitgekeken op een tas. Dus moet je zo voor je leren tas zorgen dat hij er goed blijft uitzien zolang als jij dat wilt.

Handtassen staan bloot aan viezigheid buiten en luchtvervuiling. Daarom moet je ze schoon en stofvrij houden. Je kunt hier water en een vlekken afstotend middel gebruiken. Sommige handtassen kun je niet met water schoonhouden. Vraag dus altijd in de winkel waar je de tas koopt hoe je je nieuwe aanwinst moet reinigen en verzorgen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Spuit geen parfum, body spray, haarlak en dergelijke op je leren tas, want die beschadigen het leer. Veeg je tas altijd schoon met een droge of ietwat vochtige doek als je hem hebt gebruikt. Gebruik nooit ofte nimmer zeep of chemische producten op leer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het inspuiten van het leer met een beschermende spray bescherm het leer, maar het voedt het leer niet van binnenuit.

om leer te voeden kan je het invetten met ledervet, maar dit zou ik niet aanraden (het leer kan soepeler worden dan de verflaag waardoor deze gaat barsten)
ook kan het leer zijn stevigheid (en model dus) verliezen als er behoorlijk wat boeken in zitten)

met een vuil afstotende spray behandelen dus, en als de tas nat is afdrogen. (niet op de verwarming) beschadigingen kan je wegwerken met lederverf in de juiste kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop een schoen spons met van dat kleurloze vet en smeer hem er bv elke zondag mee in